Help! Geen internet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouwter

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Ik heb problemen met het internet, de computers die op mijn netwerk zijn aangesloten kunnen wel op internet, maar de hoofdcomputer krijgt geen verbinding met het internet. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? :(

Ik heb een speedtouch modem en een Wifi Access Point...

Laatst bewerkt:
Zou je even wat meer informatie kunnne geven hoe je netwerk in elkaar zit werkt het via een router heb je een draadloos netwerk enz.

Ik ben niet zo handig met computers :rolleyes: .

Maar ik heb dus een router van sitecom en een modem van speedtouch. Ik heb ipconfig /renew geprobeerd te doen, maar dan gebeurt er niks, ik heb ook winsockxpfix erop losgelaten en weer niks. Op deze computer zegt hij bij de lan-verbinding dat er een netwerkkabel loszit, maar dat is naar mijn weten niet het geval (ik ben alle kabels nagegaan). Ik heb er een normale pc op aangesloten en een laptop, waarbij alles goed gaat.

Is dat genoeg informatie of is er meer nodig? :o

Oja, ik heb een RealTek TRL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC kaart, denk ik. :(

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Al gekeken of de stekkers goed verbonden waren of probeer eens een andere kabel.
Netwerkkaart werkt wel?

Ja, ik heb al gekeken of de stekkers goed verbonden waren.
Ik weet niet zeker of de netwerkkaart werkt, deze computer zegt dat er een draadloze verbinding is. :confused:

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

heb je een draadloos netwerkkaart geinstalleerd schakel deze dan eens uit. en start dan opnieuw op.

dat hielpniet :(

Je kunt toch je draadlose netwerkkaart uitschakelen in mijn netwerklokaties.
Staat daar jou gewone netwerk wel?

Bij mijn netwerklocaties staat alleen de lan-verbinding, en de computer zegt dat hij het doet maar hij verstuurt/krijgt geen paketten. :confused:

zou ik toch eens een andere kabel proberen om uit te sluiten dat deze defect is.

Ik heb de verbinding getest en hij geeft bij de DHCP server aan dat het ip adres ongeldig is (255.255.255.255) :confused:

doe eens ipconfig /renew misschien dat dat het probleem oplost

Als ik ipconfig /renew intyp bij uitvoeren opent er een venstertje maar daarmee kan ik voor de rest niks?

eerst ff cmd intikken en daarna het bovenstaande

"Er is een fout opgetreden. Lan-verbinding kan geen contact maken met de dhcp server""

:confused:

Probeer eens even je router te resetten en start dan je pc eens opnieuw op en probeer dan nog eens.

geprobeerd, niet gelukt :( damn

Sinds wanneer is het probleem opgetreden heb je misschien een programma geinstalleerd.

Gisteravond gebeurde het ineens, en ik leerde wiskunde gisteravond (niet op de computer ;)) dus ik heb niks geinstalleerd oid.

Al een andere poort op de router geprobeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan