Help, geen internet...

• Onderwerp starter Onderwerp starter DateL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DateL

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2016
Hallo,

Sinds een paar dagen lukt het mij niet meer om met mijn laptop (windows 7) verbinding te maken met internet. Er wordt wel aangegeven dat er verbindingen beschikbaar zijn. Geldt zowel voor wifi, lan als bij gebruik van een kpn-dongel. Tegelijkertijd geven zowel windows- als avast-firewall aan dat ze uit staan, en ze zijn ook niet aan te zetten. Inmiddels via een aantal hulpsessies van ziggo al van alles geprobeerd. Het ligt volgens hen aan de computer. Andere computer in huis, en mobiele telefoons kunnen wel verbinding maken. Wie helpt me verder?

Laatst bewerkt:
Om te beginnen eneens te kijken wat dat opleverd.

1. Typ Apparaatbeheer in het zoekvak op de taakbalk en selecteer vervolgens Apparaatbeheer in de lijst met resultaten.

2. Ga in Apparaatbeheer naar Netwerkadapters > naam van netwerkadapter.

3. Klik met de rechtermuisknop op de netwerkadapter (of tik erop en houd deze vast) en selecteer vervolgens Stuurprogramma's bijwerken > Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken. Volg de stappen en selecteer vervolgens Sluiten.

4. Na de installatie van het bijgewerkte stuurprogramma, als je wordt gevraagd opnieuw op te starten, selecteer je de Startknop > Aan/uit > Opnieuw opstarten en controleer je of het verbindingsprobleem hiermee is opgelost.

Schakel ook eens je firewall tijdelijk uit om te kijken of dit het probleem veroorzaakt. Maar die krijg je dus niet aan.

Die avast firewall denk ik is de boosdoener. http://www.webwijzer.nl/beveiliging/firewalls.html

Dan als niets lukt even dit:

Zou je je computer willen scannen met de Virus Removal tool MalwareBytes. Er is een mogelijkheid dat je Firewall wordt geblokkeerd door een malicious applicatie. Dat is dan niet goed. Kan geen kwaad.
Download de free versie van MBAM. https://nl.malwarebytes.com/ Vink uit wat je niet nodig hebt.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie. Onder netwerkadapters staan 7 verschillende aangegeven. Een daarvan met gele driehoek en uitroepteken. Realtek pcie fe family controller. Moet ik die hebben? En hoe werk ik stuurprogramma's bij zonder internet?

Als ik niet meteen reageer komt dat omdat mail nu vertraagd via een gmail account binnenkomt.

Er zijn ook 2 microsoft virtual wifi miniport adapters. Als ik die wil bijwerken komt melding dat uitgever niet gevontroleerd kan worden. Met dan optie tot wel/niet installeren via internet.

Ook problemen geeft virtualbox host-only ethernet adapter: kan niet worden geinstalleerd. Er kunnen geen stuurprogramma's worden gevonden. Ga evt. naar website etc.

Voor de volledigheid: er staan ook nog 2 bluetooth-apparaten en een intel centrino wireless-n1030.

Was door googelen ook al op evt boosdoener avast gekomen. Heb avast verwijderd. Probleem blijft. En ms firewall krijg ik ook niet aan.

Laatst bewerkt:
Ik ga de links bekijken. Zie net dat naast die realtek netwerkadapter, ook de realtek usb2.0 kaartlezer een gele drehoek heeft. Beide met status: kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. Code 19. Doet dat een bel rinkelen?

Eerste link gaat over windows firewall. Mis ik iets? Volgens mij kan ik daar niets mee. Firewall is uit, en ik kan hem met geen mogelijkheid weer aan krijgen. Idem met de avast-firewall, maar die heb ik inmiddels verwijderd.

Heeft tot een dag of 5 geleden inderdaad allemaal gewerkt. Waren wel wat kleine probleempjes, zo viel wifi-signaal soms weg. Opnieuw verbinden en het werkte weer. Kaartlezer voor sd-kaartjes was al iets langer buiten werking.

5 Dagen geleden wilde ik 's avonds de computer uit zetten. Reageerde toen erg traag. Cursor was niet vooruit te branden, en blauwe wieltje draaide onophoudelijk. Leek niet te stoppen, heb laptop toen maar uit gedaan met de aan/uit knop. Volgende dag bij opstarten waren bovenstaande problemen aanwezig.

Laatst bewerkt:
Ten einde raad uiteindelijk gebeld met een computerbedrijf. Volgens hen duidelijk een virus. Dus hd uit de laptop gesloopt en nu aan andere computer gehangen. Die hem nu dus niet herkent. Van de regen in de drup heet dat toch?

Ja graag gedaan. Laat maar eens weten hoe het verder allemaal afliep/afloopt, oke.

Had een lang verhaal geschreven, maar dat werd niet geaccepteerd. Na wat hobbels bleek ik toch systeem terug te kunnen zetten, en alles werkt weer als vanouds. Behalve dat ik een paar programma's kwijt ben, waaronder mijn browser (Chrome). Morgen maar eens opnieuw installeren. Nu eerst een klein feestje...

Mooi. Feestje. Altijd leuk. En chrome downloaden, fluitje van een cent.

Yep. En alle instellingen/tabbladen waren weer present. Blij ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan