Help, gegevensbestand verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

bob23

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2007
Berichten
7
Vanuit Outlook heb ik een gegevensbestand verwijderd.

Had alle mail naar mappen in een nieuwe gegevensbestand gekopieerd en dacht dat er geen data meer instond.

Blijkbaar was de agenda aan dit gegevensbestand gekoppeld, althans alle agenda items zijn foetsie :(

Bestaat er een mogelijkheid de agenda terug te halen?
Ik heb wel backups maar van een maand geleden, zijn veel belangrijke items bijgekomen, die terugzetten is geen optie.
 
Systeemherstel naar een punt vlak voor de kopieer actie al geprobeerd?\

mvg Leo
 
Hoi,

Als je het pst-bestand via de verkenner hebt verwijderd, mogelijk nog in de prullenbak?
Bij verwijdering via de verkenner kan je recuva gebruiken om te proberen het bestand terug te halen.

Als je het hebt verwijderd binnen Outlook zelf (menu Bestand > Gegevensbestandsbeheer...), is het bestand weg en kan je het niet meer terughalen.
Systeemherstel doet overigens NIETS met je eigen data (dus ook niet met Outlook.pst). Net zomin als systeemherstel ná het herstelpunt bewaarde bestanden niet verwijderd, haalt het eenmaal verwijderde 'eigen' bestanden bij teruggaan naar een herstelpunt weer boven water.
Sterker nog: je moet - om bijvoorbeeld met het genoemde programma te proberen bestanden terug te halen - juist niet met systeemherstel wat hebben uitgeflikt. Dan krijg je namelijk het bestand never meer terug ...... !

Ik raad je trouwens aan de add-in PfBackup.exe van Microsoft te installeren om geregeld een backup van het pst-bestand te maken op door jezelf te bepalen tijdstippen en locatie.
 
Laatst bewerkt:
Heb verwijderd via Outlook, Bestand -> gegevensbestandsbeheer.
Recuva vindt geen pst bestanden :(
Geen enkele andere mogelijkheid?
 
Hoi,

Écht ..... !
Heel beroerd, maar ik spreek uit ervaring :confused:

Wat mij betreft probeer je het foute advies van Leo nog maar je zult merken dat het vergeefse moeite is.
 
Laatst bewerkt:
Probeer maar Ontrack Easy Recovery. Met dit programma haal je zo ongeveer alles terug van je harddisk.

Heb het zelf al een paar maal zeer succesvol gebruikt.
 
Heb verwijderd via Outlook, Bestand -> gegevensbestandsbeheer.[...]

Dit betekent (normaal gesproken) niet dat het .pst bestand op de harde schijf weg is, maar alleen dat het bestand 'losgekoppeld' is van Outlook.

Nu ontbreekt weer de nodige relevante informatie (versie Outlook, versie Windows), maar stel dat je XP gebruikt, ga eens naar de volgende map, via het invullen in het Uitvoeren vakje (Start-knop -> Uitvoeren):
%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
Zet de map weergave op Details
Kijk of je een (.pst) bestand tegenkomt dat (qua wijzigingsdatum, grootte etc.) overeenkomt met het losgekoppelde .pst bestand.
Die zou je dan weer moeten kunnen importeren/openen etc.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan