Help gezocht bij aansluiten camera DV via Firewire

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Ik heb dringend hulp nodig.
Ik heb een DV camera met een Dv I icoontje erop (firewire)
De kabel past ook in de pc en alles maar zodra ik alles aansluit geeft windows geen melding van nieuwe hardware ofzo gevonden.
Ook als ik Vegas opstart en beelden vanaf dv wil capturen zegt die dat ie geen apparatuur heeft gevonden.

Hoe moet ik nu mijn DV aansluiten middels FireWire.

Ik gebruik Windows 7 32 bits

Laatst bewerkt:
Dat is toch wel merkwaardig. Is de firewire poort wel actief? Hoe controleren:

Start - configuratiescherm - Systeem - apparaatbeheer

Daar moet hij ergens tussenstaan. Misschien staan er wel apparaten met een vraag of uitroepteken.

Is dat het geval, dan even de juiste driver voor de firewire poort installeren.

Gaat dat lukken?

De poort is ingeinstalleerd als 'Texas Instruments 1394 OHCI Compliant Host Controller'

Zonder geel uitroepteken of vraagteken.

Ik kan er helemaal naast zitten maar in mijn beleving is een DV-I of mini DV-I toch een hele anders aansluiting als een Firewire aansluiting. Dit zou ook de reden kunnen zijn waardoor er op de pc geen "nieuwe" apparaten worden gezien bij het aansluiten.

Hier het verschil tussen de 2 aansluitingen, de bovenste is DV-I en de onderste is Firtewire.

grtjs jjw

die firewire poort zit inderdaad in mijn pc.
Die andere bovenste foto ken ik niet.

Ik heb een kabel bij de camera zitten die past in de camera zelf ILink ofzo en aan de andere kant die firewire plug.
Dus die kabel zou toch echt daarvoor moeten dienen lijkt mij

Ja als dat het geval is zou het zeker moeten werken. Geef eens het merk en type van de camera, misschien kunnen we aan de hand van de gevonden specs zien of het daadwerkelijk een Firewire aansluiting is.

grtjs jjw

Merk en type is
JVC GR-DV3000e

Zoals ik kan opmerken is de Ilink bedoeld voor een firewire kabel naar de pc toe.

Alvast bedankt.
Ben later straks terug moet ff weg ;)

Zo mensen weer thuis.
Iemand al een idee waar ik het moet zoeken?

Thanx

De poort is ingeinstalleerd als 'Texas Instruments 1394 OHCI Compliant Host Controller'

Zonder geel uitroepteken of vraagteken.

Lijkt toch inderdaad een firewire poort. Kun je hem eens deleten en dan opnieuw laten toewijzen (in apparaatbeheer). Anders wordt het moeilijk. Laatste optie, een nieuwe firewire kaart kopen (als je een desktop hebt, laptop wordt wat duurder). Die kunnen nooit meer dan 10-15 euro zijn. Maar ja, als het dan je camera is die de problemen veroorzaakt, dan heb je weer 15 euro weggegooid.

Moet je misschien niks op de camera instellen?

Het delete van de poort heb ik inderdaad al gedaan en heeft windows opnieuw gevonden en is goed geinstalleerd.

Ik kan hoogsten een nieuwe kabel eens proberen en dan een nieuwe firewire kaart kopen.

Ik hoef niks in te stellen op de camera dan alleen op de play stand te zetten.

Ik hoef niks in te stellen op de camera dan alleen op de play stand te zetten.

Ja precies die ervaring heb ik ook hoor. Mooie camera trouwens. Maar werkt hij op een andere PC wel? Dan kun je dat in ieder geval uitsluiten. Anders zou ik gewoon voor de nieuwe firewirekaart gaan.

Ja is ook een mooie camera.
Ik denk dat ik gewoon voor een HD camera ga met een kaartje ofzo erin.

Dus dan ga ik die jvc die ik heb ergens voor 75 euro of 100 euro verkopen. is niet veel want er zitten genoeg uitgangen op om op pc en tv aan te sluiten dat is het probleem niet maar investeren in een firewire kaart of nieuwe kabel heb ik geen zin meer in

Toch, ik heb eens de handleiding gelezen, de aansluiting naar een pc is geen firewire maar een dv uitgang. Ik zeg eerlijk, wel vreemd dat de kabel die erbij zat dan op je firewire aansluiting past op de pc. Misschien is het een verloop van dv naar firewire maar die ben ik zelf nog nooit tegen gekomen daar een DV of DVI aansluiting heel want anders is als een firewire aansluiting. Zie een firewire aansluiting maar als een veredelde usb aansluiting of te wel alleen maar een data aansluiting en dat hebben de meeste camera's al niet aan boord.

Ik hoop dat je er uit komt.

grtjs jjw

ja ik weet het ook niet. op de camera staat ILink (met een heel klein pluginje met een inkeping bovenin net zoals in mijn kabel) aan de andere kant van de kabel zit een firewire aansluiting dat past in mijn firewire poort van mijn pc.

Zou ik dus een andere kabel nodig moeten hebben dan?

Niet voor het 1 of ander maar ik heb geprobeerd eens de camera als webcam aan te sluiten zoals in de handleiding aangegeven wordt dat mogelijk is of om eventueel foto's die gemaakt zijn via usb binnen te halen.
Zodra ik het usb gedeelte aansluit op de pc geeft windows ook niks aan van hardware gevonden of wat dan ook.. Helemaal niks.
Kan me niet voorstellen dat dat ook niet werkt.
Heb meerdere usb kabels geprobeerd en de usb uitgang op de camera is op een andere plek dan die Ilink (dv) uitgang.

Nee ik denk ook niet dat het hem zit in de aansluiting maar dat er toch iets niet lekker is met Windows. Er werd geloof ik aan je gevraagd de camera bij een andere pc te proberen. Heb je dit al gedaan? De kabel bijgeleverd zal ook vast moeten werken op de firewire kabel, daar ga ik wel van uit als ze dit bij de camera leveren. Misschien moet e in de handleiding eens lezen of er een bepaalde instelling van je camera niet goed staat?

grtjs jjw

Ik heb nog een laptop liggen met usb alleen. zal eens kijken of die daar wel iets op reageerd. in dat geval zal die firewire ook wel hebben gewerkt (zit geen FW in de laptop)

Maar verder werkt alles op mijn pc wat met usb te maken heeft en ik heb een digitale mixer, drumcomputer, geluidskaart alleemaal via usb en werkend

Heb de camera eens aangesloten via usb zoals in de handleiding staat op een laptop met windows xp.
Helaas ook hier reageerd windows nergens op.

ik zal jullie ven in de realiteit zetten!!!!!!!!!!
je videocamera heeft een DV uitgang die met een kabel naar een Firewire aansluiting moet op je PC!!!
zover duidleijk........
het probleem zit hem waarschijnlijk in Windows 7 zelf ......... win7 heeft namelijk vernieuwde firewiredrivers waar veel firewirekaarten niet mee samenwerken of gedeeltelijk met problemen
in ieder geval weer echt iets van microsoft dat gesukkel............
In je configuratiescherm lijkt alles OK stuurproggies kaart enzo lijkt allemaal aanweig gen foutmeldingen ............. maar toch een driver die niet goed samenwerkt......
Oplossing hiervoor kan zijn in het CFG scherm te kiezen uit meestal 3 aangeboden drivers van win7 de "oude versie"
als je geluk hebt dan werkt alles weer en kun je met een capture proggie je camerabeelden gewoon zien ..........
als je pech hebt dan wordt het een nieuwe firewire kaart of wachten totdat microsoft met een oplossing komt??!!
in geval van een nieuwe kaart let op dat de meeste niet verder komne dan VIsta dus alleen kopen als er echt wel Win7 op het doosje staat of de maker van de kaart er 100% achter staat als je ze aanmailt....
verkopers mijden want die weten niet eens wat een firewire kaart is doorgaans!!!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan