HELP: GTX260 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silas

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
HELP: GTX260 werkt ALWEER niet

Hallo,

ik heb net na een tip van een vriend wat in de bios lopen klooien (asus p5n-t) hierbij de fsb aangepast van 1333 naar 1600 etc en de multiplier terug naar 7 ipv 8. ik op esc. drukken omdat ik het niet cker wist, en op enter gedrukt van niet opslaan.

op het moment dat de pc opnieuw op gaat starten wordt mn videokaart heet, (kan ik zien aan verlichting in behuizing +- vanaf 45 graden veranderd dit)
ik direct de pc uitzetten, ik kijken en kijken. Blijkt de Fan van de videokaart niet te draaien.
en volgens mij is het de gpu(niet cker) die zoemt. ik heb vanalles geprobeerd, batterij van moederbord etc, niks helpt, beeld blijft zwart.

iemand enig idee wat ik kan doen
(ik heb geen andere pc waar deze kaart inpast)

DE Videokaart geeft hierbij ook geen beeld

Laatst bewerkt:
koeler kapot = rma

een gpu mag trouwens zonder enig probleem 80 graden worden. Daarboven wordt het listiger.

als mijn koeler kapot zou zijn zou die wel beeld moeten geven, ik zie het scherm van mn mobo niet eens.
ik heb m gpu altijd rond een graad of 60 (stressed) maar is af en toe ook wel warmer, als die te warm wordt valt die vanzelf uit.
(ik heb mijn kaart telkens laten afkoelen)

als mijn koeler kapot zou zijn zou die wel beeld moeten geven, ik zie het scherm van mn mobo niet eens.
Waarom zeg je dat dan nu pas?

Hoor je de pc wel opstarten?
Gaat de processor-fan wel draaien?
Heb je de videokaart al los gehaald en weer opnieuw geplaatst?
Heb je alle kabels gechecked (geen los gehaald)

Let op: ik kan alleen uit gaan van wat je zegt, dus geef liever teveel info, dan te weinig.

Sorry van die fout:(

De pc start gewoon op, alles doet zoals het hoord behalve het beeld
ik heb de videokaart ondertussen al in een ander pci slot zitten en ook weer in het 1ste gehad
ik heb alle kabels nagekeken.

dan vrees ik toch voor je videokaart.
Het enige wat je nog kan doen, om zekerheid te krijgen, is in een andere pc testen.

toch bedankt voor je mederwerking.
ik zal morgen eens kijken wie zijn pc ik hier in huis eens op kan offeren hiervoor.
ik ga nu slapen en moet morgen werken, ik hoop dat ik morgenavond een volgende reactie post

Misschien iemand anders nog een idee?

Laatst bewerkt:
Nee, het is mn eerste,
ik heb nu het probleem opgelost, misterieus, had er niks aan gedaan, gewoon na 2 uur weergeprobeerd,
de vorige keer was het ook al zo vreemd, ik had alles geprobeerd de pc aan te zetten, nieuwe installaties van windows etc, nieuwe drivers, oude drivers, ik stuur mijn pc naar een kameraad,
hij drukt de eerste de beste windows in met de eerste de beste drivers, no problems at all:S,
ben benieuwd wanneer die ***kaart weer begint te mekkeren dat het niet goed is:o
k*tding:evil:

Edit:
Het is weeer zo ver, de fan gaat weer niet draaien.(de hele videokaart doet niks) alle andere fans doen het. ik heb nu alle andere pci kaarten eruit gehaald. Alle kabels nagekeken en hij gaat nog niet aan.
Vreemd want dit gebeurde nadat ik net bezig was, en ineens de videokaart ermee stopte, het beeld viel uit en de fan ook, nu na het resetten van de pc gaat de fan ook niet meer aan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan