Help. Harddisk dell laptop maakt raar geluid en werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sd2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sd2

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2003
Zomaar uit het niets tijdens werken met mijn dell laptop (3jaartjes oud) hoor ik een raar geratel. Alles loopt vast, ik kan niet meer afsluiten. Ik heb de laptop uitgedrukt.

Ik weet haast zeker dat het de hardeschijf is. Ik heb geen backup en er staat veel belangrijke data op. Vraag, wat kan ik het beste doen om toch data eraf te halen.

Dacht zelf aan het mounten op een andere pc zodat de schijf minder belast wordt en writing niet nodig is. Alleen hoe gaat dat met een laptop harddisk, wat voor kabels heb ik daarvoor nodig? En heeft het zin op de laptop disk extra te koelen tijdens het mounten?

Dank voor jullie advies!

Ja 99,9% zeker dat het de harddisk is. Vaker een vastgelopen fan gehad, dit geluid was duidelijk anders. Ben bank dat de lezer het heeft begeven. Ik durf het niet meer aan hem nog aante zetten. Iemand idee hoe ik zon laptop disk aan pc kan mounten?

USB naar IDE / SATA Adapter klik
Ongeveer op de helft v.d. site,maar moet je ook in de electronicawinkel kunnen krijgen.

Hallo ... maarliefst dertig euro en incl. verzendk. 36,90 !!
Dan kan je beter een exterene 2.5" behuizing kopen voor een tientje

Had nog niet naar de prijs gekeken,klopt wat je zegt maar die verloopkabel kun je wel altijd gebruiken bij elke schijf.Ben van m'n eigen situatie uitgegaan ik vergeet soms dat de meesten gewone thuisgebruikers zijn.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan