HELP help help, mijn foto's zijn gewist!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pba05

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2002
Wie kan mij helpen?
Ik heb laatst per ongeluk mijn vakantiefoto's gewist van mijn SD-fotokaart. Vraag nu: hoe kan ik deze terug krijgen?

geen paniek

Daarb is software voor. Probeer Download.com

freeware smart recovery

werkt zeer goed en is gratis ...
sla de teruggevonden files wel op een andere locatie op !

PC INSPECTOR™ smart recovery is tegenwoordig het enige programma voor data herstelling voor Flash Card ™, Smart Media ™, SONY Memory Stick ™, IBM™ Micro Drive, Multimedia Card, Secure Digital Card en alle andere opslagmedia voor digitale camera's.

Het maakt niet uit of u afbeeldingen, video-opnamen of audiobestanden op uw medium hebt gewist, geformateerd of het medium gedurende het schrijfproces hebt verwijderd - PC INSPECTOR™ smart recovery reconstrueert zelfstandig de betreffende data, snel, eenvoudig en absoluut betrouwbaar.

De software is zeer eenvoudig te bedienen. PC INSPECTOR™ smart recovery functioneert op alle Win 9x, ME, NT 4.0, XP en Windows™ 2000 systemen.

Laatst bewerkt:
Hoe werkt het dan?
Ik heb het programma ook gedownload maar ik kan niet mijn camera selecteren om te zoeken naar data.
Kan dit alleen met een cardreader?

ik hang men kaartje via een card-reader aan men pc, wordt dan aanzien als een externe harde schijf, werkt perfect.

Ja, dat dacht ik al. Helaas heb ik geen cardreader maar daar is wat aan te doen.
Haalt dit programma dan ALLE foto's terug of alleen de laatst verwijderde?

Als de verwijderde foto's niet overschreven zijn is de kans het grootst.

ik heb juist nog ff geprobeerd, en er kwamen er terug die al een ganse tijd verwijderd waren, het hangt er juist vanaf hoeveel keer de betrokken sector is overschreven en gewist ...

Dit werkt perfect. Je moet zelfs moeite doen de foto's van je camera af te krijgen:) Ik heb ze gedelete, format gedaan van het kaartje en nóg vond ie foto's terug.

Geplaatst door mumzel
Dit werkt perfect. Je moet zelfs moeite doen de foto's van je camera af te krijgen:) Ik heb ze gedelete, format gedaan van het kaartje en nóg vond ie foto's terug.

Maar waarschijnlijk ook alleen in combinatie met een cardreader??

Nee. Ik heb nieteens een cardreader. De camera is gewoon aangesloten op de harde schijf.

Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon mijn camera op de normale manier aansluiten zoals ik doe om mijn foto's over te zetten naar mijn schijf???

Zo doe ik het ja. Dan start ik dat programma en laat het zoeken.

Ik heb zowel Zero Assumptie als Smart recovery geprobeerd. Bij mij is het zo dat voor beide geldt dat er enkele foto's niet te verwijderen zijn, en dus niet overschrijfbaar en dat andere dat juist wel weer zijn.Ik weet niet hoe dat komt. Bij de tweede keer recovery komen er wel steeds meer foto's weer beschikbaar. Op een kaartje van 16 mb, goed voor 12 foto's, krijg ik nu 28 foto's te zien. Enkele zijn niet meer te gebruiken terwijl er zijn die juist wel weer te gebruiken zijn. Hoe vaker je recovert, des te minder kans er bestaat dat je de foto weer kunt gebruiken.

Conclusie: Als je per ongeluk je foto's van je card hebt verwijderd werken deze programma's goed. Wat je niet moet doen is : Ik heb de kaart vol, dus ik kan ze verwijderen want het programma recovert ze toch wel weer. ( zou wel DE oplossing zijn voor de dure kaartjes.

O ja, ik heb XD kaartjes, en gebruik ze metI ingebouwde) en zonder ( met usb kabel) cardreader.

Laatst bewerkt:
Ho ho, even goed lezen : een XD card en geen compact Flash.

( ik gebruik alleen maar 256 Mb xd kaartjes ivm de grote hoeveelheid foto's die ik maak)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan