HELP! Hoe verander ik boot volgorde in HP Advanced System Diagnostics v3.0.2.0??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Berichten
335
Hallo,

Ik heb een HP G72 laptop, productnr: XF109EA
Ik wil de laptop formatteren en er een 32-bits besturingssysteem op installeren, ipv. een 64-bits. Dit omdat de laptop maar 3GB RAM heeft en dus totaal geen 64-bits nodig heeft.

Dus ik ging in de bios, nou blijkt dit een speciale HP bios te zijn, waar ik dus niet boot order, niks kan veranderen, alleen maar tests, enz.
De bios van HP heet zo:
HP Advanced System Diagnostics v3.0.2.0
Ik krijg het dus niet voor elkaar de boot order te veranderen om Windows 7 vanaf een CD te installeren.
Ik hoop dat jullie iets weten :)

Mvg,

Thiemo
 
Gezien de naam, lijkt het mij eerder een "test" gedeelte van HP. Welke toets heb je geprobeerd om het Bios in te komen? Dacht dat het voor HP F10 of F1 was om het Bios in te komen. Over het algemeen wordt de DEL toets ervoor gebruikt.
 
Ik gebruik F2, maar ik zal nu ook even Delete, F10 en F1 proberen, hopen dat dat werkt.
Het is trouwens toch wel mogelijk om van 64-bits een 32-bits te maken na volledige formattering?
 
Met een schone installatie, kun je inderdaad gewoon een 32BIT versie installeren.

Probeer ESC eens voor het "startup menu", zoals het in het scherm aangegeven zou moeten worden.
Setup Utility starten
Setup Utility is een ROM-hulpprogramma voor gegevens over en aanpassingen van het systeem dat u
ook kunt gebruiken als het besturingssysteem Windows niet werkt.
Met dit hulpprogramma kunt u informatie over de computer weergeven en kunt u instellingen opgeven
voor opstartprocedures, beveiliging en andere voorkeuren.
U start Setup Utility als volgt:
▲ Open Setup Utility door de computer in te schakelen of opnieuw op te starten. Terwijl het bericht
"Press the ESC key for Startup Menu" (Druk op de ESC-toets voor menu Opstarten) linksonder op
het scherm wordt weergegeven, drukt u op f10.
Bron;
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02457894.pdf
 
Het is gelukt!
Alleen weet niet of ik het hier nog bij kan vragen.
Ik krijg de update niet te zien van language packs. Aangezien deze nu Engels is en ik hem eigenlijk in het Nederlands wil hebben.

EDIT: En ik wou de product code van Home Premium 64-bits gebruiken voor Home Premium 32-bits.
Kan dat ook?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan