Help: hoofdtelefoon kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Beste lezers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon. Ik heb de volgende twee modellen geprobeerd: Bowers & Wilkins P7 Wireless en de Sony MDR-1000X.
Beide hoofdtelefoons zitten in het duurdere segment. De Bowers & Wilkins klonk het mooist, maar zit niet prettig bij langdurig gebruik.
De Sony daarentegen, zit een stuk comfortabeler, maar klinkt iets minder mooi. Verder heb ik ook de Bang & Olufsen H7 geprobeerd. Deze vind ik
ook te zacht geïntoneerd.

Ik ga binnenkort de Bose QuietComfort 35 Wireless proberen. Ik gebruik de hoofdtelefoon voornamelijk op apparaten met een lage (ingebouwde) versterking.
Denk aan iPad, PC, laptop, iPhone, enz. De weerstand mag waarschijnlijk niet te hoog zijn. Zijn er nog andere eigenschappen die belangrijk zijn bij dit soort apparaten?

Mijn vraag is of jullie een aantal suggesties hebben voor hoofdtelefoons die ongeveer klinken als de B&W P7 en de Sony.
Belangrijkste eigenschappen: volle/rijke bas (maar niet te overheersend) en goed volume in het midden en hoog.
Verder moet het algehele volume ook iets hoger zijn. De P7 is wat dat betreft prima. De Sony vond ik net iets te zacht.
De hoofdtelefoon mag draadloos zijn, maar dat hoeft niet per se. Budget: max. 399 euro.

Ik weet dat het voornamelijk een kwestie is van smaak, maar waarschijnlijk zijn er wel een paar kenners te vinden op het forum die een mooie hoofdtelefoon weten.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Groet,
Anton

Laatst bewerkt:
Zoals je zelf terecht al aangeeft, is het een kwestie van smaak. Er zal geen mens zijn die jouw vraag:

quote : "Mijn vraag is of jullie een aantal suggesties hebben voor hoofdtelefoons die ongeveer klinken als de B&W P7 en de Sony"

zal kunnen beantwoorden. Degene die dat zou kunnen zou de B&W, de P7 en de Sony moeten hebben beluisterd en dan idd. is het een héél persoonlijke kwestie van geluidssmaak en daarom acht ik de kans dat je specifiek op deze vraag antwoord krijgt, ongeveer 0,000000000000000000000000001%.

Zoek in Google op tests van koptelefoons en bekijk wat objectieve testwaardes, daar heb je mogelijk meer aan.

Laatst bewerkt:
Beste gast0225,

Dank voor je tip. Ik heb al wel een paar goede sites gevonden die vergelijkingsmateriaal bieden.
Ik ga er mee aan de slag.

Groet,
Anton

vandahl,

Dank voor je tip. Eigenlijk ben ik op zoek naar een model die geïntoneerd is als de Bowers & Wilkins P7, maar dan comfortabeler.
Dat laatste is natuurlijk puur suggestief. Het eerste is wat meer voor degene die de P7 ook zelf gehoord hebben.
Na wat onderzoek was ik zelf bij de volgende twee modellen aangekomen:

Audio-Technica ATH-M50x
Sony MDR-1ADAC

De Audio-Technica heeft op Amazon enorm veel positieve reviews. Echter is dit een studio-hoofdtelefoon.
De B&W 7 is dit niet. De bas is warm en vol en het midden en hoog zijn helder en duidelijk gescheiden van de bas.
Het gaat mij erom dat het geluid niet per se perfect uitgebalanceerd hoeft te zijn (zoals bij studio-versies)
De Sony heeft een ingebouwde versterker. Dat lijkt me voor een iPad, laptop en PC ook wel handig.
Deze hoofdtelefoon wordt over het algemeen ook zeer goed ontvangen.
Misschien heeft iemand één (of beide) van deze modellen wel eens gehoord?

Nogmaals, De B&W P7 was wat mij betreft perfect geïntoneerd, ook qua volume.
Ik moet alleen nog een model zien te vinden wat ook nog comfortabel zit.

Laatst bewerkt:
Het blijft een persoonlijke keuze, die blijkbaar erg belangrijk voor je is (gelijk heb je). Er zit maar 1 ding op: niet op geschreven meningen van anderen afgaan, maar luisteren bij een èchte winkel (en 'm daar dan ook kopen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan