Help iemand blokkeerd mijn ip adress

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lilianatje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2014
Hallo,

Sinds twee weken stuurt iemand mij telkens shells/ bots naar me ip adres, waardoor ik niet meer op internet nog tv kan. Ik heb als provider tele2 heb hen meermaals gecontacteerd en heb zelfs een nieuwe modem geplaatst zodat ik terug kan internetten, maar zonder resultaat. Ze willen mij geen nieuwe ip adress toekennen. Wat kan ik doen om die shells /bots te verwijderen en mij daartegen te beschermen...

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
:confused: Dat is dan makkelijk dus .... willen ze echt niet helpen? ....gewoon andere betere provider meteen bellen en vertellen dat je overstappen wil :D

Laatst bewerkt:
Bestaan ze vaste contracten nog steeds en hoe lang dan ??? dit wist ik echt niet
Geen provider mag je tegen jouw wil meer dan 3 maanden vast als klant houden ............( denk ik namelijk zo ! ....maar misschien minder ook
ik denkt dat je nu per maand bij elke provider opzeggen kan ..toch ??
================
Ik ben namelijk al jaaaaren ( en langer nog ) slecht nu bij een provider als klant en ook zonder problemen, daardoor wil ik die niet veranderen ook, en als ik eerlijk zal zeggen
ik volg helemaal niet meer echt die regels rond abonnementen en contracten enz...
En bovendien elke andere provider bij welke je overstappen wil regelt ook zelf voor jou die overstap process .. heb ik dat verkeerd ???

Laatst bewerkt door een moderator:
Lilian.

Kijk maar in ConfigScherm -> Onderhoudscentrum -> Beveiliging hoe het nu staat met je beveiliging. :confused:

MS Essentials is een anti-virus programma. De Windows Firewall vindt je in het Configuratiescherm.

Klikje

Laatst bewerkt:
Kijk eens in je modem/router hoe de firewallinstellingen geconfigureerd zijn. Staat daar je firewall aan of uit? Staat "IP flood protection" aangevinkt?
Scan je poorten eens.
Download dit programma voor extra info.
Geef je type modem/router eens door.

Laatst bewerkt:
Meeste providers werken wel mee als je echt onder vuur ligt. Provider is ook verplicht je van een werkende verbinding te voorzien. Doen ze dat niet dan is het contractbreuk van hun kant en mag je per direct opzeggen.

In alle andere gevallen geldt de Nederlandse wet. Maximum duur van dit soort contracten is 1 jaar. Na dat eerste jaar wordt er stilzwijgend per maand verlengd en kun je dus ook per maand opzeggen.

Check voor de zekerheid wel even je beveiliging. Laat aanvullend het modem eens een nachtje van de stroom. Soms krijg je daarna toevallig een ander IP adres.

Ik heb geen idee wat shells/ bots zijn maar ik weet wel dat je met de vpn software van hidemyass een ander ip kunt nemen en zelfs kunt instellen dat jouw ip om de 5 min veranderd. Deze software kost wel een 70 dollar per jaar geloof ik.

verdiep je eens in een hardware matige firewall. het kost weliswaar een paar 100 euro... maar je hebt een redelijke bescherming dan..

Maar begin eerst eens ermee om te controleren of machines die je binnenshuis hebt te scannen met Malwarebytes.

Waarom heb je het vermoede dat het gaat om Bots/Shells?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan