Help ik heb een aantal vragen over mijn videokaart en voeding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leonidas007

Banned
Lid geworden
26 aug 2009
Hoi mensen,

Ik heb een aantal vragen over mijn videokaart.

Vraag 1: Ik heb gisteren een Ati HD 4850 videokaart gekocht eenmal thuis zie ik dat mijn voeding maar max400 watt geeft terwijl voor deze kaart een voeding van 450watt wordt aangeraden. Wat kan ik doen? Wel een voeding kopen met meer watt of toch liever niet omdat ik behalve 1 hardeschrijf 1 cd-rom speler en kabels voor de rest toch niets in mijn pc heb dat ook stroom verbruikt (denk ik).

Vraag 2: Aan de achterkant van deze videokaart zitten 2 stekers die je aan je voeding kan aansluiten, moet ik 1, allebei of geen aan de voeding sluiten?.

Vraag 3: Toen mijn videokaart eenmaal in mijn pc zat en ik de drivers heb gedownload kwam ik al snel achter dat mijn videokaart (extreem) heet was, hij gaaf 80% tot 90% aan. Toen heb ik in het control center van ati de manuel fan control wat harder gezet, de kaart maakt meer lawaai maar de temp is weer normaal nu is het zoeen 45% tot 53% graden mijn fan speed zit dus nu op 75%. Mijn vraag is, was het wel normaal dat mijn kaart in het begin zo warm was? En is het geen problem om zo door te gaan?.
Ohw ja, er zit geen stof in mijn pc en koeling etc, ik heb het alemaal een aantal dagen geleden nog schoongemaakt.

Ps ik heb de kaart zonder doos etc gekocht dus ook geen handleiding en op internet kon ik niet veel vinden vandaar deze vragen.

Sorry mensen maar ik ben echt een noob op dit gebied. :o

Alvast bedankt voor uw antwoorden.

Groet Leo

Laatst bewerkt:
1. als de kaart het doet zou het geen probleem mogen zijn... als je pc opeens uitvalt tijdens het spelen van een spel ligt het dus aan de te lage voeding.
2. geen, is in ieder geval niet verplicht
3. heb je wel een goede airflow in je pc? was je rond die tijd iets aan het doen waardoor je veel grafisch geheugen gebruikte?

Hoi 3747,

Bedankt voor je snelle reactie, de kaart doet het wel maar ik bedoel is het wel verstandig om zo door te gaan? Wat als de koeling ofzo opeens gaat ontploffen of de kaart gaat doorbranden omdat die te weinig stroom krijgt en daardoor teveel gaat nemen, volgens een vriend van mij was het hem wel overkomen. Hij zei mij voeding kon het niet aan en ik kreeg een ontploffing/doorbranding in de comp.

Ok, ik zie dat die stekers niet echt nodig zijn maar is het doch niet better om wel gebruik daarvan te maken? Wat zijn de voor-/nadelen daarvan?.

Dat met airflow zegt me niets wel kan ik bij zeggen dat mijn comp echt druk is kwa binnekant, ik bedoel overaal heb je kabels en snoeren hangen, ik zat me af te vragen hoe al het warme lucht deruit gaat. Maar goed zo groot is mijn comp niet.

Groet Leo

2 stekkers die op de voeding moeten maar die je er niet in hebt?
Anders krijgt je videokaart geen stroom? denk ik, lijkt me logisch.

Hoe kan dat nou?. Mijn vorige kaart en9500gt van asus had deze stekers niet maar kon er wel mee gamen etc.

Het enige wat ik wel moest doen is de vga kabel van me monitor aan de kaart sluiten, maar mijn nieuwe kaart heeft ze wel en ik vroeg me af waarvoor ze zijn en het wel of niet verstandig is om gebruik van te maken omdat ik een 400watt voeding heb en de kaart een 450watt voeding vraagt.

de stroom krijg hij al vanaf de pci-e aansluiting waarmee hij op het moederbord zit...

Hoe kan dat nou?. Mijn vorige kaart en9500gt van asus had deze stekers niet maar kon er wel mee gamen etc.

Het enige wat ik wel moest doen is de vga kabel van me monitor aan de kaart sluiten, maar mijn nieuwe kaart heeft ze wel en ik vroeg me af waarvoor ze zijn en het wel of niet verstandig is om gebruik van te maken omdat ik een 400watt voeding heb en de kaart een 450watt voeding vraagt.

de nieuwe videokaarten vragen veell meer stroom dan de ouden
zoveel kan niet door het moederbord heen
dus krijgen ze die direct van de voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan