Help!!! Ik heb een router...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, ik heb sinds kort een E-tech router geinstaleerd, heb hem aangeschaft zodat mijn zoon op zijn eigen pc een spelletje online kan spelen... alles werkt internet is prima enzo.. maar kan nog geen spel online spelen.. omdat ik poorten open moet gooien ofzo??
Iemand enig idee hoe ik dat op moet lossen???
Ik heb ADSL en Windows XP.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Staat toch in de handleiding en op de site van E-tech.
Weet je al welke poorten er open moeten?

Nee ik weet niet welke poorten er open moeten... hoe kom ik daar achter???

Ik heb nu wel een lijstje gevonden waar op staat welke poort er voor wat open moet....
Maar moet ik dat dan op de client pc of op de host pc instellen of maakt dat niet uit???

Client of host bestaat m.i. niet meer met een router.
Gewoon het nummer intypen en password (admin) invullen en je zit erop.

Hoef ik dat dan alleen op 1 pc te doen???
Of op beide pc's die poorten instellen... ik snap echt helemaal niks van routers.:confused:

Vanaf de PC kom je in het hartje van de router, het maakt niet uit vanaf welke PC denk ik. Nooit bij stilgestaan.
Anders doe je het vanaf de PC van je zoon.

Oke ik zal het proberen, hier het lijstje het gaat om het spel Bid for Power wat valt onder Quake III kun jij me misschien uitleggen wat ik nou precies moet doen??

Moet ik ff gaan zoeken, maar het staat op blz 21 van de handleiding.

Wat moet ik hier invullen, ik heb al wat bij UDP ingevuld en op Apply geklikt maar als ik dan later weer ga kijken zie ik dat de settings er niet staan... ik snap er echt geen snars van hoor...

Geplaatst door Lerosa

routersettings_621311910_500244.jpg

Als ie de instelling niet overneemt, dan staat de beveiliging van je PC te hoog ingesteld. Die moet op normaal staan.

Oplossing: 1. Uw beveilingsniveau staat te hoog waardoor ActiveX niet werkt.
Ga naar configuratie scherm -> internet opties -> beveiling -> zet het niveau op normaal/standaard niveau. Sluit alle vensters, en open daarna opnieuw een browser venster. Nu kunt u correct de instellingen opslaan.
Na het instellen van de router kunt u het beveiligings-niveau eventueel weer aanpassen.
2. Ga naar configuratie scherm -> internet opties -> algemeen -> instellingen -> zet 'controleren op nieuwe pagina' op 'automatisch' of 'elke keer'.

Settings staan vast, en nu???
Kan nog steeds niet op pc 2 online een spel spelen

Ik weet niet of je de juiste poorten open hebt staan. Uitleg van E-tech vind ik een beetje verwarrend. Misschien reageert er nog iemand die bekent is met het spel.
Kan je de poorten niet testen, welke er open staan en zit er geen firewall (XP) in de weg?

Ik vind de uitleg ook verwarrend, en hoe kan ik zien welke poorten ik open heb staan???
Er zit geen firewall van XP in de weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan