Help! Ik heb een trojaans paard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moowjow

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2008
help ik heb een trojaans paard!!!!
Wat moet ik doen?
HEELP!
myn computer word al slome!!
HEEELP!
xx

Begin in elk geval met het uitschakelen van het systeemherstel. Het nadeel is dat je alle herstelpunten verliest die zijn gemaakt. Maar het voorkomt dat een ongewenste backup van schadelijke bestanden kan overwinteren; het systeemherstel bevindt zich buiten bereik van virusscanners. U schakelt systeemherstel uit door met de rechtermuisknop op Deze Computer te klikken en te kiezen voor Eigenschappen. Ga vervolgens naar het tabblad Systeemherstel en vink 'Systeemherstel uitschakelen' aan. Klik op Toepassen, en op OK.

Herstart dan je computer in veilige modus. Daar zijn verschillende manieren voor. Open het Hulpprogramma voor systeemconfiguratie, door bij Uitvoeren 'msconfig' te tikken en op OK te drukken. Op het tabblad Boot.ini vinkt u de optie Safeboot aan. Klik op OK. Een alternatieve manier: houd tijdens het opstarten van uw pc de F8-toets ingedrukt, tot er een menu verschijnt waarin u de veilige modus kunt selecteren.

In de veilige modus laat u uw virusscanner uw systeem helemaal nalopen. Verwijder de besmette bestanden.

Start nu de registereditor. Ga daartoe via Start naar Uitvoeren, typ 'regedit' en klik op OK. Maak voor de zekerheid eerst een backup door een registerbestand te exporteren, want misstappen kunnen je computer duur komen te staan. Doorzoek de sleutel 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run' op registraties van de trojan en verwijder ze. Herstart nu je pc.

Scan eerst ff met de freescanner van Mbam

download Malwarebytes:http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
installeren, update en scannen (SNELLE SCAN)
(zeg ff in je volgende bericht hoeveel infecties die had gevonden)

Als de scan afgelopen is, verwijder je de virussen.
Vervolgens start je je pc opnieuw op.

Nu doe je een online scan van nod32
http://www.eset.com/onlinescan/
Ik had 5 spyware en 11 virussen. En als ik ze wil verwijderen. Dan staat er dat ze van naam zyn verandert! ? Maar zyn ze dan wel weg?

@TomTom1, mag ik je erop wijzen dat het noodzakelijk is om met een trjaans paard alle bestanden van systeemherstel te verwijderen.

ke, maar ts als je nog keer mbam snelle scan laat lopen en hij vind niks , weet je dat het verwijderd is die infecties die die vond, hierna zou ik een online scan doen en als het nog niet over is moet je ff melden

en welke virusscanner heb je

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan