Help ik heb een virus!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jc12

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Berichten
40
Hallo ik keek door dit forum en ik denk dat een paar mensen met deze vraag mij kunnen helpen tenminste ik zou het heel aardig vinden.

Ik heb iets perongeluk gedownload ( is niet zeker ) en me anti-virus is nu al 1week verlopen. dus ik had geen anti-virus op me computer staan. ik was even weg van me computer en het gaf een error aan dat ik een virus op me pc had. ik moest van me pc spyware downloaden en het ging allemaal automatisch vervolgens werd me achtergrond rood met een spyware icoon en als ik erop klik ga ik naar die site toe. ik kan me c schijf ook niet openen is en als ik internet opstart dan krijg ik sites om anti-virussen te kopen. en rechtsonder naast het klokje staat er iets met een virus. + ik kan amper op me bureaublad komen omdat die zich meestal uitschakeld. en als ik op start klik is alles wat rechts normaal staat weg, en ik kan alleen maar op uitschakelen klikken. weet iemand wat ik moet doen?
groetjes jc!
 
Als ik een virus heb, heb ik een standaard ritueel die ik altijd volg.

Ik ga eerst het registry opschonen.
Dan ga ik het virusprobleem aanpakken.

smitfraudfix helpt je vaak goed op weg.
ccleaner helpt ook goed
daarnaast:
spyhunter

Ik gebruik eigenlijk alles 1 voor 1. 1 gehad, dan programma er weer vanaf en dan opnieuw een andere proberen.

Je kan ook systeemherstel doen, vaak is het probleem dan ook opgelost.
Of een windows repair.
 
goed we gaan beginnen:

Als eerst moet je weer een virusscanner hebben, verwijder eerst je oude virusscanner. Daarna moet je hieronder verder lezen
ik zou voor de gratis variant van de virusscanner avast gaan!
Je moet wel elk jaar opnieuw registeren, maar dat is gewoon heel snel

Avast is gewoon in het nederlands

Download avast (scrol naar beneden en dan zie je download staan voor dutch): http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html (lees onderaan de handleiding door!!!!! dit om zo goed in te stellen!) (lees deze handleiding door hoe je alles moet instellen!! http://handleiding.helpmij.nl/pdf/Avast pdf.pdf)

Als je hebt geinstalleerd, moet je je registeren:
Registratie(onderaan moet je je email en alles invullen!) :
http://74.86.245.120/eng/home-regist...92735&lang=DUT

Als je alles hebt geinstalleerd van avast en geregistreerd, moet je ff updaten en laten scannen!

Zeg dan hoeveel die gevonden heeft, waarschijnlijk zal het probleem nog niet over zijn, maar het is van belang dat je eerst met virusscanner scant!
 
Wacht even met onderstaande instrucite, ik ben nog wat tikke, refresh deze pagina over 2 min


Allereerst moeten we ff je internet schoon maken:
http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=1

open het programma
Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All. Haal het vinkje weg bij Prefetch.
Klik op de knop Empty Selected.

Ga nu hieronder verder

Scan eerst ff met de freescanner van Mbam

download Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
installeren, update en scannen (SNELLE SCAN)
(zeg ff in je volgende bericht hoeveel infecties die had gevonden)

Als de scan afgelopen is, verwijder je de virussen.
Vervolgens start je je pc opnieuw op.

Nu download je superantispyware:

http://downloads2.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware.exe
Weer updaten en na de scan verwijder je weer de virussen, en start je pc opnieuw op.
(zeg ff in je volgende bericht hoeveel infecties die had gevonden)


ik zit nu op de laptop en ik kan op me computer op geen een site komen ik heb cc cleaner maar die heeft de virus veranderd naar error cleaner en doet dus niks.. groetjes
 
Laatst bewerkt:
oke, doe het volgende: ga naar een andere computer, je pa zijn pc ofzo.
klik daar op dit: http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
doe dan opslaan. Nu pak je een usb stick of lege cd
en daar doe je die setup in.

Nu ga je naar jou pc (doe de cd of usb stick erin), en open je de setup. Installeer mbam, probeer hem te update (als dat niet lukt geen probleem, laat hem dan gwn gelijk scannen) en laat hem snelle scan doen (daarna alles aanvinken, en dan verwijderen).
Geef dan op helpmij een reactie hoeveel infecties die verwijderd heeft
 
Laatst bewerkt:
oke, doe het volgende: ga naar een andere computer, je pa zijn pc ofzo.
klik daar op dit: http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
doe dan opslaan. Nu pak je een usb stick of lege cd
en daar doe je die setup in.

Nu ga je naar jou pc (doe de cd of usb stick erin), en open je de setup. Installeer mbam, probeer hem te update (als dat niet lukt geen probleem, laat hem dan gwn gelijk scannen) en laat hem snelle scan doen (daarna alles aanvinken, en dan verwijderen).
Geef dan op helpmij een reactie hoeveel infecties die verwijderd heeft

ok ik ben nu bezig met scannen het duurt even neem ik aan.. en me vader vroeg of je dan misschien een goed anti-virus prog hebt voor ons voor zulke dingen te verkomen grtz.
 
Eerste vraag, je hebt wel snelle scan gedaan he;) zo niet stop hem dan en doe alsnog snelle scan

zeker weten, dat ik er 1 heb, dat vertel ik later wel (maar spyware kan je altijd krijgen;), maar de kans is minder groot)

maar het is blijkbaar gelukt om bij je vader zijn pc, het op een usb stick te doen en toen op je eigen pc de setup te openen??:)

Zeg ff hoeveel infecties mbam vond, en of je al op je pc kan internetten, want dan gaan we naar de volgende stap
 
Eerste vraag, je hebt wel snelle scan gedaan he;) zo niet stop hem dan en doe alsnog snelle scan

zeker weten, dat ik er 1 heb, dat vertel ik later wel (maar spyware kan je altijd krijgen;), maar de kans is minder groot)

maar het is blijkbaar gelukt om bij je vader zijn pc, het op een usb stick te doen en toen op je eigen pc de setup te openen??:)

Zeg ff hoeveel infecties mbam vond, en of je al op je pc kan internetten, want dan gaan we naar de volgende stap

klaar, Objecten geinfecteerd: 256
 
terring, dat is onwijs veel. Heb je ze verwijderd neem ik aan.! en kan je al internetten?
 
terring, dat is onwijs veel. Heb je ze verwijderd neem ik aan.! en kan je al internetten?

haha, het lijkt alsof ie vastloopt... bij het verwijderen. als ik met de muis langs het bestand ga zie ik een zandlopertje.. i.p.v een pijltje
 
moet denk ff wat langer wachten omdat het zou veel zijn.
Als die na een half uur nog aan het laden is scan je nog een keer, en als die ongeveer 80 heeft gevonden, dan annuleer je hem en verwijder je die 80. dan herstart je je pc en scan je opnieuw en nu gewoon af laten lopen en dan alles verwijderen
 
mm hij loopt best vaak vast :( zelfs als ik 24 geinfecteerde wil verwijderen.. maar het was wel ietsjes minder als eerst.
 
kan je echt niet verwijeren?

oke doe het volgende:

start je pc in veilige modus op en laat hem snelle scan doen en verwijder het (onder het scannen en verwijderen VAN JE PC HELEMAAL AFBLIJVEN!!!!!


Zo start je in veilige modus:
herstart je computer
Zodra je computer klaar is met het laden van de BIOS (zwarte scherm en witte letters, of een ander beginscherm):
tap op de F8-toets (of de F5)-toets totdat je in het Windows option-menu terechtkomt. Kies hier voor opstarten in veilige modus (Safe mode
 
hij is eindelijk klaar. maar hij kon niet alles verwijderen zei die maar een paar niet.. nu moet ik hem opnieuw opstarten en ik zal kijken of internet het doet..
 
Eerst moet je nog keer mbam laten scannen (weer snelle scan)

hoeveel dingen heeft die kunnen verwijderen? en hoeveel niet
 
ke, laat mbam nog een snelle scan doen!

kan je iedergeval weer internetten??

en dus de rest van die 200 infecties heeft ie verwijderd?
 
nu zijn er nog 7 dingen die ik niet kon verwijderen de rest is iddwel verwijderd..internet doet het alleen hij gaat naar die sitees van spyware enz en google doet het niet.. ik heb btw met ccleaner nog wat opgeschoond
 
Laatst bewerkt:
dus moet ik dit op me internet intikken bij de comp waar de virus zit? ik deed het en toen gaf hij dit aan.. AANDACHT: besmetting enz en nu doet ie allemaal dingen enz moet ik het laten gaan en dingen uitvoeren of niet?


krijg nu ook een site met systemdefender security center .. en staat ook iets in van spyware protection dat ik het kan instaleren
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan