help ik heb na formateren een probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

loki-ikol

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2005
ik heb een computer geformateerd. de c schijf. en als ik dan de nieuwe windows cd er in doe. dan geeft de computer een fout melding. ongeldige systeem diskette. wat moet ik hier aan doen ( alstublieft help mij het is niet mijn comp)
alvast bedankt

Hoi ,

Welke windows versie heb je en heb je de firstboot goed staan in de bios.

Gr
Modag

Inderdaad, ik denk ook dat hij vanaf je floppy wil opstarten ipv je CD Rom!

jah klopt hij wil van de floppy maar ik kan de bios niet vinde om dat te veranderen. en ik heb 98 eraf gegooit met formateren. en ik wil xp er op zette.

Hangt een beetje van het soort BIOS af maar je moet kijken naar Boot Sequence of zoiets!

Hoi,

Meestal is dit de delete of f2 kan je opzoeken in je handleiding van je moederbord,
1 van deze knoppen moet je gelijk na het opstarten indrukken dan kom je in de bios en daar zal je de firstboot moeten instellen.

GR, Modag

huh wat bedoel je op internet of op de comp.
op de comp kom ik nergens hij start op en komt met fout melding:rolleyes:

Dat moet je ook gelijk indrukken als je hem aan zet.
Meestal F2 inderdaad...

Als ie opstart op del of anders f2 intoetsen dan kom je in de bios en daar zoek je naar boot en dan zet je de cdrom op first boot en start je opnieuw op met de win xp cd erin..
Ps: ik merk dat je niet goed weet waar je mee bezig bent het lijkt mij raadzaam om het iemand te laten doen die er verstand van heeft (kan me natuurlijk ook vergissen hierin)

Geplaatst door Modag
Hoi,

Meestal is dit de delete of f2 kan je opzoeken in je handleiding van je moederbord,
1 van deze knoppen moet je gelijk na het opstarten indrukken dan kom je in de bios en daar zal je de firstboot moeten instellen.

GR, Modag

hoi,
maar hij start niet helemaal op. hij start op en zegt meteen ongeldige systeem diskette. en als ik dan op een "key press"
dan zegt hij weer ongeldige systeem diskette

Je zet je PC aan en drukt gellijk een aantal keer op F2 en niet wachten op de foutmelding!

Hoi ,

Even opnieuw proberen, zet de computer uit en wacht even zet hem dan weer aan.
Bij het eerste scherm druk je op F2 dan zou de bios in beeld moeten komen.
Werkt dit niet dan weer opnieuw opstarten en dan dit met de del knop proberen.

Modag

ik weet niet heel veel van computers ( maar ik heb de hele week op internet gezocht en geleze hoe het moet)
maar jah ik zit nu ion de bios tnx :thumb:

blijf die del of f2 gewoon intoetsen achter elkaar tot je in de bios komt

blijft bij mij toch nog de vraag waarom xp op een van origine win98 comp??? word zo traag alsl dikke ~~~~~~

Trouwens over xp op een comp zetten heb je
dit al gelezen?? hoop dat je de 98 cd nog hebt.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Nu je in de bios zit zal je d.m.v. pijltjestoets op een regel
moeten zoeken naar de boot volgorde (bij ons is het linkervak de 2e regel) misschien bij jouw ook. Met enter kom je erin.

Modag

jah daar heb je gelijk in maar ik heb de comp van mijn ma gepakt om daar windows op telere instaleren. want er gaat bij mij altijd wel wat fout :P

ik zit in het linker vak 2e regel en dan kom ik in een scherm met boot from lan first en boot sequence. enz enz.
maar wat moet ik nu veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan