HELP! Ik kan AVG virusscanner niet verwijderen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

soesossaskia

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Berichten
5
Hallo mensen,

Ik heb een probleem een aangezien ik helemaa niet technisch ben heb ik geen idee hoe ik dit op moet lossen. Ik gebruik al een tijdje AVG antivirus maar wilde nu McAfee erop zetten. Dus ik AVG verwijderen dus naar software en dan AVG antivurs - verwijderen. En McAfee erop gezet. Toen ging mijn laptop inens heeeel sloom en heel raar doen. Dus ik mn instellingen teruggezet naar paar dagen geleden. Zo'n systeemherstel gedaan.

Maar op de eenof andere manier is AVG toch niet meer zoasl het vroeger was want als ik hem opstart doet hij niks. en als ik in de software lijst kijk staat hij er nog tussen. Doe ik dan verwijderen dan geeft hij de volgende melding:

Installer initialization failed due to following error:
Error: Initialization of the language file "C:\Program Files\Grisoft\AVG7" failed.
General failure.

Verder is McAfee eraf.. en doen mn laptop het wel weer goed. Alleen zijn er nog heel veel bestandjes van AVG achtergebleven en wil ik AVG er nu eigenlijk helemaal afgooien zodat ik een nieuwe antivirus programma erop kan zetten!

Wie kan mij verder helpen :)?

Groetjes Sas
 
AVG opnieuw installeren (op dezelfde plek als waar die ooit stond -> zal wel de standaard instelling zijn?) Daarna pc opnieuw opstarten maar dit keer in de veilige modus en binnen configuratiescherm -> software -> programma's -> AVG op de "nette" manier weer verwijderen.
 
er zijn waarschijnlijk door dat systeemherstel register sleutels blijven zitten, zoek eens in je register naar AVG onder software.
 
er zijn waarschijnlijk door dat systeemherstel register sleutels blijven zitten, zoek eens in je register naar AVG onder software.

Wat doet jou denken dat iedereen verstand heeft van het register en in het verlengde daarvan, aanpassingen verrichten in het register?
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het handig om na verwijderen CCleaner een registerscan te laten doen om de foutieve register sleutels te verwijderen? CCleaner kun je vinden op de website: http://www.ccleaner.com/ (Engelstalig).
 
Wat doet jou denken dat iedereen verstand heeft van het register en in het verlengde daarvan, aanpassingen verrichten in het register?

Ik vind dat dergelijke dingen als basiskennis moet gezien worden. het is immers ook niet echt moeilijk...
 
Ik vind dat dergelijke dingen als basiskennis moet gezien worden. het is immers ook niet echt moeilijk...

Toch zou het dan wel verstandig zijn om te vermelding hoe je in het register komt, misschien? En waarschuwen om een back-up te maken is ook wel handig..
 
Ik vind dat dergelijke dingen als basiskennis moet gezien worden. het is immers ook niet echt moeilijk...

Kproz, een automonteur vindt het (denk ik) basiskennis als je de computer van je G3 installatie met een laptop kunt updaten. Toch denk ik dat de meeste LPG rijders dat niet kunnen...................
 
Laatst bewerkt:
Oke.. ik heb hem nu weer geïnstalleerd!
Ik heb n.l een McAfee virus-ding gekregen dus die wil ik eigenlijk weer installeren. Maar voordat ik dit doet moet ik AVG helemaal verwijderen. Dit doe ik door? Veilige modus op te starten en dan naar Software te gaan en AVG 7,5 te verwijderen????

Groetjesssss :cool:
 
Precies, maar zonder in veilige modus op te starten wil het ook wel hoor. Als je weer op 't zelfde probleem stuit als eerst, probeer dan via CCleaner (zie hierboven) een registerscan uit te voeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken AVG niet en weet dus niet wat er in de normale Windows allemaal door / vanwege AVG geladen is / wordt en niet verwijderbaar is omdát het geladen is én omdat het een beveilingsprogrammaatje betreft. Die schijnen zichzelf soms te kunnen beveiligen tegen verwijderen in bepaalde situaties. Ik zou als AVG-leek dus voor alle zekerheid sowieso kiezen voor verwijderen in de veilige modus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan