help ik kan geen email verzenden..

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzmenz

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2003
hallo computerexperts hoop ik,

Ik heb onlangs outlook express 6 gedownload en sindsdien weigert het programma mail te verzenden. Ontvangen lukt wel.. Volgens mij kloppen all instellingen wel, maar zeker weten doe ik dat niet, ik ben ook geen computer-kundige helaas. Dit is wat er als foutmelding komt:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'Renske', Server: 'smtp.zonnet.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F

Kan iemand mij helpen, ik ben ondertussen ten einde raad en in desperate need..

renske

Controleer in outlook of de instellingen van onder account bij SMTP of die juist zijn.
Het kan ook zijn dat je firewall dit blokkeerd. Dus daar ook eff naar kijken.

Je smtp hoort mail.zonnet.nl te zijn.
Je hebt gewoon iets verkeerd staan renske.
Vul alles nog eens opnieuw en nauwkeurig in.

ik weet niet hoe de instellingen van smtp enzo moeten ZIJN, dus als ik dat eerst eens zou weten....puntjepuntje...:)
Firewall kan het niet zijn, aangezien ik die niet eens heb.

De instellingen zou je van Zonnet moeten hebben gekregen. Probeer eerst de "mail.zonnet.nl" van Anni eens. Werkt dat niet zoek dan eens op de site van Zonnet.

Klik eens in outlook express op extra dan op accounts
Wat staat er dan bij mail

Eigenschappen van mail
Wat staat er bij servers bij in en uitgaande mail

Instelling was juist;

Om Zon popmail te gebruiken heeft u een apart e-mailprogramma nodig. Op de meeste Windows computers staat standaard al Outlook Express geinstalleerd. Zon levert Outlook Express versie 5 mee op de Zon CD-ROM, maar u kunt ieder willekeurig e-mailprogramma gebruiken zoals Eudora, Pegasus of Netscape Mail.
Wanneer u Outlook Express 5 gebruikt:

Start Outlook Express

Kies uit het menu 'Extra' en dan 'Accounts'

Klik op 'Toevoegen' en dan 'E-mail'

Vul uw volledige naam in en klik op 'Volgende'

Vul uw e-mailadres in (gebruikersnaam@zonnet.nl) en klik op 'Volgende'.

Vul bij inkomende e-mail server pop3.zonnet.nl in en bij uitgaande e-mail server smtp.zonnet.nl en klik op 'Volgende'.

Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en zet een vinkje bij 'Wachtwoord onthouden'.

Klik op 'Voltooien'

Inkomende mail [POP3] bij zonnet is: pop.zonnet.nl
Uitgaande mail [SMTP] bij zonnet is: mail.zonnet.nl

Je accountnaam is de naam die je gebruikt bij de inbelverbinding (zonder @zonnet.nl) en voor het wachtwoord geldt hetzelfde verhaal.

Verder heb ik bij uitgaande mail 25 staan en bij inkomende mail 110

BTW Renske, je hebt wel verbinding met Zonnet wanneer je probeert mail te versturen en niet met een andere provider?

dimage zijn oplossing is de juiste want die komt ook van de zonnet site, daar heb ik jaren op gedraaid

en ter info zonnet heeft een pop3 server;)

smtp.zonnet.nl ?
Ik heb zelf een account bij zonnet en gebruik gewoon mail.zonnet.nl ( en dat doet het flitsend)
Zit je helemaal omhoog stuur dan via de webmail wat weg webmail.zonnet.nl dat werkt ook wel

toch jk ik niet

Bijlagen

• smtp.gif
    smtp.gif
    9,6 KB · Weergaven: 66
Om antwoord te geven op de nu al vele (danku danku)vragen:

bij uitgaande mail staat: pop3
bij inkomende mail staat: smtp
ik heb net Norton geinstalleerd ja, maar het probleem bestaat al langer..
Ik heb al geprobeerd net om 'smtp' om te ruilen voor 'mail', maar dat heeft nix geholpen.

bij uitgaande mail staat: pop3
bij inkomende mail staat: smtp

Ik had de vorige keer een gif meegstuurd om te downloaden. Hier staat mijn instelling op. Want zie ik nu een typefout??? of heb je werkelijk pop3 bij uitgaande mail staan want da's niet goed hoor (zie voorgaande berichten)

Ik heb zelf een firewall van Norton en ik heb Norton systems 2002 op mijn PC. Ik heb het gewoon via de bekende manier geinstalleerd (uhh?...enter...uhh?....enter..uhh?.enter) En Norton geeft bij mij geen problemen.

Trouwens wat Dimage aangaf over het inbelnummer is de waarheid als en koe. Je moet wel inbellen op je account van zonnet om mail te kunnen versturen. Dus als je ingebeld hebt op een andere provider [b.v. hetnet] dan kun je wel post ontvangen maar niet versturen.

Inkomende mail is [POP3]
Uitgaande mail is [SMTP]

als je norton installeerd, kan het soms zijn dat smtp wordt aangepast in die van norton (een norton adres)

Wat betekent trouwens smtp?

Ik heb zelf kabel maar bij staat

Inkomende mail is [mail]
Uitgaande mail is [mail]

smtp:Simple Mail Transfer Protocol. Een onderdeel van de TCP/IP standaard voor het verzenden van mail. Alle uitgaande mail wordt altijd verstuurd door SMTP.

SMTP AUTH
Dit is een beveiligingsextensie voor SMTP die er voor zorgt dat alleen mensen met het juiste toegangsrecht e-mail kunnen versturen via een SMTP server. Dit is een manier om te voorkomen dat servers door spammers worden gekaapt.

Wipneus

kan kloppen, maar jij verstuurt via de kabel, das anders dan via de telefoon

heb ik nu ik krijg via pop3 van zonnet binnen en verstuur via mail.chello, ander kun je niet versturen via de kabelprovider

wat is er mis met pop3?? dat staat in de handleiding van zonnet dat dat zo moet.. dus.
ik bel in met zonnet, dus dat kan het ook niet zijn... iemand nog suggesties?

alsjeblief?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan