Help...ik kan m'n vensters geel schudden

• Onderwerp starter Onderwerp starter djez
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

djez

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2006
ik krijg met perioden brede, verticale lijnen over m'n TFT-monitor. Tussen de lijnen blijft een even brede strook over die niet verkleurt. De lijnen blijven binnen de grenzen van een geopend venster. Als je dat venster met de muis vastneemt en 'dooreenschudt" wordt alles felgeel. Een refresh op dat venster geeft weer de brede veticale stroken.
Andere monitor en kabel lost niets op, evenals het opnieuw installeren van de drivers voor de monitor. Het lijkt ook niet programma-gebonden. Gek is dat dit soms enkele weken na elkaar voorkomt en dan weer even plots verdwijnt voor een bepaalde tijd. Om dan weer opnieuw te beginnen. Heel vervelend als je grafische zetwerk moet doen!
Dus als iemand kan helpen....:thumb:

pc:Medion (Pentium4)
besturingsoft: Windows XP

Wat voor een videokaart heb je, is het er een met een vennetje op de kaart?

Misschien dat de videokaart soms te warm wordt, of dat het vennetje of de kaart met stof zit en het vennetje niet goed kan koelen, doordat hij soms niet draait?

Hoi

De grafische kaart is een ATI Radion, niet onboard en met ventilator. Deze is al gechecked, ontstoft en draait zoals het hoort. Dus helaas is het dat niet.
De kaart is de met de pc geleverde kaart en is ondertussen een 3-tal jaar oud

Laatst bewerkt:
Andere monitor en kabel lost niets op, evenals het opnieuw installeren van de drivers voor de monitor.
Daarom maar even verplaatst naar de sectie ---> Videokaarten.

Ik zit zelf te denken aan een defecte kaart (indien je zeker weet deze niet te heet wordt).
Haal deze er eens uit maak het slot goed schoon en de gouden contactpunten van de kaart (niet met de vingers aankomen).

Laatst bewerkt:
Stand van zaken: nog steeds gele strepen en vensters. Ondanks het volgen van alle goede tips. Een extra hint: het is uitgesloten dat dit te maken heeft met oververhitting van de kaart, gezien het probleem zich evenzeer voordoet bij opstart.
Indien iemand nog een suggestie heeft...altijd welkom. Zoniet zal het investeren worden in een nieuwe kaart (en dan maar hopen dat het dat was.) :confused:

Het probleem heeft waarschijnlijk toch wel te maken met oververhitting, maar dan met eerdere oververhitting van de geheugen chips op je videokaart. (daarom kan deze fout ook al bij het opstarten voordoen)
Met name de Radeon 9600/9800 serie van ATI vertoont zeer regelmatig dit soort kuren. Helaas voor jou is de enige oplossing vervanging van je videokaart.

Wat voor een videokaart heb je,

De grafische kaart is een ATI Radion

dat geeft nog geen antwoordt op de vraag van seeburg100.
We kunnen al een stuk verder helpen als je ons vertelt wat je videokaart is, :rolleyes:

Ik denk dat het idd overhitting is anders komt het haast niet voor en als die kapot zou zijn zou hij het helemaal al niet meer doen.
test je pc is met een andere videokaart of beeldscherm

Laatst bewerkt:
dat geeft nog geen antwoordt op de vraag van seeburg100.
We kunnen al een stuk verder helpen als je ons vertelt wat je videokaart is, :rolleyes:

Radeon 9600 TX

Als het door oververhitting is, is er dan een verklaring waarom er soms wekenlang niets aan de hand is en er dan weer plots gele strepen zijn. Ook voor enkele weken om dan, als we de wanhoop nabij zijn (ik word wat zwaarmoedig op dit late uur :p ) weer even plots te verdwijnen?
Andere monitor is hetzelfde, andere kaart wordt binnenkort getest.
To be continued.

Alvast bedankt voor de moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan