Help ik kom niet in register !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubengraafland

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Berichten
254
Hallo,

Iik kom niet in me register if in msconfig. Als ik 1 van de 2 invoer dan gebeurt er nix. Alleen heel ff een zandloper naast me muis ongeveer 0.5 sec.

Maar op een andere computer in het netwerk ( die nu nog meer problemen heeft :(:() Heb ik hetzelfde probleem.

Wie heeft/had dit ook en wie heeft er een oplossing voor
 
Gebruik je wel het goede commando?

Register: = regedit
msconfig = msconfig
 
Start>uitvoeren>type regedit(=register).
Start>uitvoeren>type msconfig.

Op deze manier moet het werken.

Kijk anders of je Msconfig opnieuw in win98 kan zetten.
A Microsoft utility which you can run in Win95 to troubleshoot software conflicts. Place this file in your C:\Windows\System folder. To run it, choose Start - Run - MSCONFIG. This program comes pre-installed in Win98. (SIZE: 68KB)
Bron;
http://www.micro-solutions.com/software_library/

Msconfig dowload.
 
Geplaatst door crash
Start>uitvoeren>type regedit(=register).
Start>uitvoeren>type msconfig.

Op deze manier moet het werken.

Kijk anders of je Msconfig opnieuw in win98 kan zetten.

Bron;
http://www.micro-solutions.com/software_library/

Msconfig dowload.

Ik heb ff gekeken in mijn sytem map en daar staat msconfig in. En regedit heb ik ergens ook ooit is een keer gezien. Maar als ik daar dubbel op klik. Dan heb ik het zelfde alf als ik het via stat uitvoeren doe.

Ik heb het bestand ook gedownload. En als ik het (gedownloade) bedtand open heb ik ook 0.5 ses een zandlopen. En daarna nix
 
Geplaatst door rubengraafland


Ja, Want als ik het fout zou invoeren dan krijg ik een foutmelding.

msconfig kun je ook benaderen in 98 door naar start > programma`s > buro accessoires > systeem werkset >systeem info >daar klik je op extra en dan op hulpprogramma`s voor systeem configuratie en dan zit je ook in je msconfig scherm !
 
En kan je wel in safe mode in het register komen? Werkt het commando scanreg /fix niet onder dos?
 
Geplaatst door roby


msconfig kun je ook benaderen in 98 door naar start > programma`s > buro accessoires > systeem werkset >systeem info >daar klik je op extra en dan op hulpprogramma`s voor systeem configuratie en dan zit je ook in je msconfig scherm !

Nee, Bij mij niet :( weer de bekende reactie

dan gebeurt er nix. Alleen heel ff een zandloper naast me muis ongeveer 0.5 sec.
 
Geplaatst door hangmat
En kan je wel in safe mode in het register komen? Werkt het commando scanreg /fix niet onder dos?

In safe mode probeer ik zo wel ff :). Maar wat doet het commando scanreg /fix dan ???? ( Ik kan wel een beetje engels fix=repareren maar zoekt hij het register op of zet hij het terug ofzo)
 
Geplaatst door THE_BENNY_BOY
ik zou gewoon windows opnieuw instaleren:p:p

Dan wel op de volgende manier. Ga op de installatie cd naar de map windows en gebruik daar het commando setup (dus d:\windows\setup, en niet d:\setup). Dan herstelt het installatieprogramma eventuele beschadigde bestanden, maar het herstelt eventuele registerfouten niet. Als het goed is blijven alle instellingen en programma's gehandhaafd en hoef je dus niet alles opnieuw te installeren.

In plaats van een herinstallatie kan je ook het programma sfc laten draaien en beschadigde bestanden vanaf cd laten terugzetten.
 
Geplaatst door THE_BENNY_BOY
weet je wat je ook kan doen.....

windows XP erop zetten....:p:p:p loll

Ok. dan zal ik doen als jij 129 euro overmaakt op mijn rekening of mij ff een cd van Xp te sturen:D:D. lol
 
tja, je kan ook je pc uitzetten en lekker tv gaan kijken.

Maar zou toch echt eerst even sfc proberen voor we meteen windows opnieuw gaan installeren. Het is wel heel makkelijk. Kan ik er net zo goed een auto-reply van maken:D
 
The_Benny_Boy,

Reacties zoals 'ik zou windows opnieuw' installeren of 'ik zou Windows XP er op zetten lol lol', zijn totaal zinloos. Bij deze dus een dringend verzoek dergelijke reacties achterwegen te laten.

Hoogachtend,

Pete1800
Moderator sectie Windows 95/98
 
Geplaatst door rubengraafland


Hoelang duurt dit :confused:?

Nog geen 5 minuten.

En scanreg /fix herstelt inderdaad een corrupt register. Scanreg /restore zet een register van een door jou te kiezen datum terug (windows slaat kopieen van de 5 laatste registers op).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan