Help ik verspreid spam

Status
Niet open voor verdere reacties.

schalvas

Verenigingslid
Lid geworden
20 nov 2001
Volgens mijn ISP verspreid ik grote aantallen email/spam.
Ik heb mijn computer gescand en er is geen virus aangetroffen. Iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen. De ISP wil geen aanwijzingen geven.

Deel je misschien het internet thuis dmv een proxy (AnalogX proxy of iets dergelijks)?

Wat gaf de housecall-scan aan?
Anders toch maar even hijackthis-log posten.

Ik had vorige week precies hetzelfde probleem.
Er bleek zich een hacker in mijn systeem gesettled te hebben.

Check je map temp eens om te kijken of die helemaal leeg gemaakt kan worden ?
Windows/temp

Is dat niet het geval....dan is dat waarschijnlijk een file wat iemand geplaatst heeft. Vaak gaat dit gepaart met een .dll file in de map windows met dezelfde naam.

In veilige modus kon ik heb ook niet wegkrijgen, maar toen ik mijn windows opstartdiskette gebruikte, lukte het via dos wel (op die manier wordt windows nl nog niet doorgeladen zodat dat .dll ook niet gebruikt wordt)

Hoop dat je hier iets aan hebt
check je systeem ook even hier :
http://www.openrelaycheck.com en
http://www.sarc.com

succes

Ik heb een bestand yalfdcc in de windows/temp dir staan welke ik niet kan verwijderen omdat de toegang geweigerd is. Zou dit iets kunnen zijn

Ja dat zou zeker de oorzaak kunnen zijn !

Doe eerst even een search om te kijken of er meer files met die naam zijn (bv een .dll in windows system)

En als je dit file ook niet wegkrijgt in veilige modus (omdat windows hem zou gebruiken ) dan moet je je computer rebooten met je opstartdiskette.

Ga dan naar je c-schijf...cd windows...cd temp...del yalfdcc en als het goed is moet hij dan weg zijn.....
zelfde manier met evt andere gevonden files.

succes

Die DOS truc van hpat zal inderdaad helpen, behalve als je Win2000 of XP draait in combinatie met een NTFS bestandssyteem op C:\. Dan kun je namelijk je schijf niet benaderen in DOS. Is dat het geval, dan moet je het even laten weten, dan zoeken we een andere oplossing....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan