Help Ik weet de probleem niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

yunushan

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Hallo 3 dagen geleden kreeg ik een pc van mn neef pentuim 4 aleen hij zee dat de pc geen hardeschijf had en cd speeler dus ik heb cd speler en hardeschijf geplaats en toen had ik een probleem gekeregen dat hij niet leest de hd en toen heb ik dit probleem ook opgelost door de jumpers te verwisselen maar daara toen die ging opstarten kreeg ik een beeld voor veilig opstarten en als ik daar op druk krijg ik een blauwe beeld en dan gaat die weer opnieuw starten dus hij gaat e hele tijd zo door ik heb ook die andere geprobeert
als ik de pc van de cd speler start om hem opnieuw te instaleren krijg ik een melding
No bootable devices--strike F1 to retry boot, F2 for setup utility
als ik op f1 druks krijg ik dit weer en bij f2 gaat die naar de bios hoe kan ik dit oplosen plz help me
mvg Yunushan

Zitten de cd/dvd speler en de harddisk aan dezelfde ide kabel of aan twee verschillende kabels?
Hoe staan de jumpers precies ingesteld?

Wanneer ze beide op 1 kabel zitten moet de harddisk op master staan en de cd/dvd op slave.
Zitten ze allebei op een eigen kabel, dan allebei op master

nee lukt niet

als ik adt doe kom dit No bootable devices--strike F1 to retry boot, F2 for setup utility
maar las ik de hd op slave doe en de cd op master doet ie het wel

Het is toch heel simpel:

als je 2 ide kabels gebruikt:

Harddisk als master op IDE 1 van je moederbord
DVD/CD als master op IDE 2 van je moederbord

Dan opstarten vanaf de Windows cd

ik heb 2 ide kabeld bij 1 ide kabel heb ik 2 poorten voor de hd
en bij die andere heb ik 2 poorten voor de cd speeler

maar als ik de hd jumper op master zet kom dit te voor schijn No bootable devices--strike F1 to retry boot, F2 for setup utility
:mad:

wat is os ed hardeschijf

de hardeschijf komt uit een andere pc en bij de andere pc doet ie het wel

nee het lukt niet ik doe de cd in en komt No bootable devices--strike F1 to retry boot, F2 for setup utility dit weer

de cd speler staat op master en de hd kan ik niet op master zetten komt dit ook weer

plz wat kan ik het doen vertel het stap voor stap

kan ik dit ook proberen dat ik de ide kabel van cd speler naar hardeschijf doe

Je kunt het volgende nog proberen:

Gebruik 1 IDE kabel
De harddisk aan het eind van de kabel als Master
De DVD/CD aan het midden van de kabel als Slave
Gebruik op je moederbord IDE 1, meestal blauw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan