Help ik wil 3 beeldschermen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuXoR

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2012
Hallo allemaal,

Ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een PC met 2 beeldschermen en omdat ik veel met webdesign bezig ben kan ik wel een 3e er bij gebruiken.

Mijn specificaties van mijn pc zijn.

Intel Core 2 Quad CPU Q9300 @ 2.50GHz
NVIDIA GeForce 9600 GT 512MB DDR3 1xDVI 1xHDMI
Windows 7 32bit Home Edition.
4 GB Ram geheugen en 1 TB Schrijfruimte.

(foto's van pc onderaan dit bericht)

Nu heeft mijn pc op het moederbord geen aansluiting voor een beeldscherm dus alleen mijn videokaart zitten 2 uitgangen op.
Ik dacht makkelijk via marktplaats voor 10 euro een PCI videokaartje te kopen namelijk de Geforce4 MX 4000 maar deze is zo oud dat hij alleen werkt onder Windows XP

Mijn pc heeft 1 PCI expres slot en geloof 4/5 PCI sloten.

Mijn vraag is dus hoe krijg ik het 3e beeldscherm op de goedkoopste manier werkend.
Het liefst doormiddel van een extra VGA slot omdat die ook op de 3e monitor zit.

Mij budget is ongeveer 50/60 euro.

IMAG0098.jpg
IMAG0099.jpg

Alvast bedankt allemaal !!!

Dat kan door een fatsoenlijk PCI videokaartje te kopen, zie hier wat kaartjes die nieuw te koop zijn: klik

Daar zie je de HD5450 en de GT610 binnen jouw budget, beide zouden moeten voldoen ;)

EDIT: overigens kun je ook overwegen om je huidige kaart te vervangen voor een AMD kaart met eyefinity, waarop je zowiezo 3 beeldschermen kunt aansluiten (wel verplicht 1 beeldscherm via Display Port aansluiten dan).

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik hoorde via via dat als je een NVIDIA kaart hebt niet kunt combineren met andere kaarten. Klopt dit of is dit een fabeltje?

Als je windows 7 hebt kan dat wel, als je een jonger besturingssysteem hebt kan dat niet (vista, xp etc.). Om conflicten te vermijden kan je eventueel wel kiezen voor een nVidia kaart bij je GT9600 te zetten.

Uit ervaring weet ik dat als je een nVidia PCI videokaart bij een AMD/Ati videokaart zet dit prima werkt, mits je de standaard drivers van Windows laat installeren. Wanneer ik de nVidia drivers ook installeerde gaf dat wel conflicten!

Bedankt nogmaals

Bedankt nogmaals voor de snelle reactie. Weet jij toevallig of er ook nog goedkopere "nieuwe" PCI kaarten zijn?

nieuw niet, 2dehands misschien wel. Nieuw heb je ze dus rond de 50-60 euro.

Woow Kipje je reageert echt snel :) super tof!

Dan ga ik toch voor HD5450 .. Wel moet ik opletten dat ik geen nvidea drivers installeer toch? Gewoon de windows videokaart drivers downloaden toch?

Ja precies:

Computer uit en van de stroom af, pci videokaart plaatsen. Vervolgens windows starten en windows de eigen drivers laten installeren, niet die van AMD! (windows installeert uit zichzelf de standaard driver, hoef je niets voor te doen als het goed is).

Eventueel laat windows via windows update zien dat er een driver is voor de kaart. Dan adviseer ik je die update te verbergen. Als je die installeert krijg je waarschijnlijk conflicten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan