Help! ik wil een laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schoonheid

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Lieve mensen, ik heb jullie hulp nodig.

Ik wil een laptop kopen, maar kan niet kiezen welke, er zijn er zoveel. En als ik eentje leuk vind en wil kopen, dan lees ik verschillende reviews en dan begin ik eigenlijk te twijfelen)))))
Mijn wensen: :love:
Budget is 800 euro. Ik hebruik hem voor foto's, muziek en films downlouden, filmpjes bekijken enz/ Niet meer dan 15 inch.

Alstublieft, ik hoef sowieso geen Asus, Accer en Compaq.....

Kan iemand me wat adviezen geven?

Laatst bewerkt:
Morgenochtend vanaf 08.00 uur (09.00 uur) de laatste nieuwe Medion bij de Aldi. 3 jaar garantie.

ALDI actueel vanaf woensdag 22 aprilNotebook

18.4" incl. Blu-Ray disk drive

799.00

2.0 GHz Intel® Core™2 Duo processor T6400 (2.0 GHz, 2 MB L2 Cache, 800 MHz FSB)
• 320 GB harde schijf
4 GB werkgeheugen (DDR2 SDRAM)
NVIDIA® GeForce® 9600M GS, DirectX® 10 grafische kaart met 512 MB GDDR 2 grafisch vermogen en Hybrid SLI® met HybridPower™ ondersteuning en digitale HDMI audio/video uitgang
• 18.4" TFT widescreen display-HD met 1680 x 945 pixel en 16:9 breedbeeld formaat
• geïntegreerde Wireless LAN 802.11 b/g draft-n
• Blu-ray disk drive met multi-standaard DVD-/ CD brander met DVD-RAM en Dual-layer ondersteuning
• geïntegreerde 1.3 MP webcam met microfoon
• 4-in-1 multi-kaartlezer
• in chique hoogglans design
incl. draagtas en USB-muis

Uitgebreid softwarepakket met o.a. OEM-versies vooraf geïnstalleerd en/of geleverd op CD/DVD of recovery DVD:
- Windows Vista® Home Premium
- Microsoft® Works® 9 Microsoft® incl. Office Home and Student Trial Version (60-daagse testversie)
- Medion Home Cinema Suite
- Nero Essentials
- Corel Draw® Essential 3 + Corel® MediaOne™ - BullGuard Internet Security (90-daagse update

Aldi link

Laatst bewerkt:
Volg de vele duizenden die je vooraf gingen en koop een Medion. Lig dan wel minimaal een uurtje voordat de Aldi opengaat voor de deur, anders zijn ze al weer uitverkocht.

Morgenochtend vanaf 08.00 uur (09.00 uur) de laatste nieuwe Medion bij de Aldi. 3 jaar garantie.
Aldi link
Bedankt! :thumb:

Maar hij is veels te groot!
Ik wil ook nog eens dat ie klein is, om makkelijk te kunnen meenemen, niet meer dan 2,5 kg.
En niet meer dan 15 inch.

:confused:

Lieve mensen, ik heb jullie hulp nodig.

Ik wil een laptop kopen, maar kan niet kiezen welke, er zijn er zoveel. En als ik eentje leuk vind en wil kopen, dan lees ik verschillende reviews en dan begin ik eigenlijk te twijfelen)))))
Mijn wensen: :love:
Budget is 800 euro. Ik hebruik hem voor foto's, muziek en films downlouden, filmpjes bekijken enz/ Niet meer dan 15 inch.

Alstublieft, ik hoef sowieso geen Asus, Accer en Compaq.....

Kan iemand me wat adviezen geven?
Dat trekt geen wissel op de specificaties. Zoek er een stuk of twee op die er gelikt uitzien en plaats ze hier, dan schieten we erop.

Of :

Er zijn er zó allemachtig veel in die prijsklasse, tientallen!

Bepaald éérst wat je wil hebben:

schermdiagonaal,
videokaart onboard of juist niet
blue ray of DVD
Windows 32 of 64 bit
etc. etc.

Als je dat weet, kom dan nog eens met een bericht.

Laatst bewerkt:
Ooooooo ooo ooo u maakt het heel moeilijk voor mij!!!!! :shocked:

't is allemaal niet zo belangrijk voor mij, ik heb mijn wensen al genoemd. Verder wil ik gewoon kijken wat mensen mij kunnen advieseren :)

In dat geval, doe wat Bertus adviseert en begin bij Toshiba / HP. Zoek er één uit van 700 tot 800 euro of zo en koop 'm. Altijd goed voor de door jou genoemde gebruikerseisen.

Ha Schoonheid :P

http://www.laptopshop.nl/keuzehulp/1024
Anders kun je hier nog even kijken voor een interessante laptop, met die keuzehulp.
Wellicht zit daar wat interessants tussen, ze hebben er in ieder geval genoeg staan.

Wat je ook nog even kunt proberen:
Site van HP
www.bol.com
http://www.alternate.nl/html/pc-notebook.html?tn=BUILDERS&l1=&tgid=1089

Ook allemaal hulpjes om je te laten beslissen.
Nog een kleine opmerking; doe jezelf een plezier en vermijd Acers. Dramatische dingen. De meningen verschillen er uiteraard over, maar ik heb er niet al te beste ervaringen mee, velen met mij op dit forum.

Laatst bewerkt:
De gewone DVD mag bekend zijn. Digital Video Disk of iets dergelijks. Blueray is een nieuwe ontwikkeling binnen de DVD wereld, maar nog nieuw en erg duur, zeker in laptops. Ter vergelijking: een dvd brander voor een gewone desktop pc is 20 euro, een blueray brander al snel 150 euro of meer.
Info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Blu-ray

En 32 - 64 bit.. Windows is er in 2 verschillende bits versies. Heeft verder niks bijzonders om het lijf, de standaardversie van Windows is 32 bits, wat 3.2 GB aan werkgeheugen ondersteunt.
Met de 64 bits loopt alles wat sneller en deze versie ondersteunt ook veel meer werkgeheugen. 4 GB is zeg maar het minste.
Maar voor jouw gebruik is 32 bits uitstekend.

Misschien is deze wel wat voor je?
http://www.bol.com/nl/p/notebooks-p...m9-4096-mb-250-gb/9000000006438134/index.html

Ziet er een beetje leuk uit (glimmend zwart), 4 GB werkgeheugen, 250 GB harde schijf, 2.0 GHz Intel T5800 processor, ATI Radeon HD3470 grafische chip, Windows Vista Home Premium. En dat voor een zachte € 589,-
Goed genoeg voor jouw gebruikseisen. Alleen geen bluetooth, maakt dat wat uit?

Edit: Type Toshiba A300-1M9. Ondersteunt trouwens ook de nieuwe 802.11n WLAN standaard (draadloos internet).

Laatst bewerkt:
Schoonheid (leuke naam trouwens)

Hoe ben jij op de Helpmij terecht gekomen, via Google?
Ik zou je willen adviseren in toekomstige kwesties ook eens aan Google te denken, het scheelt je iig wachttijd op de Helpmij.

Zo vroeg je om uitleg van blue ray en windows 32 of windows 64. Als je één van die drie woorden intoetst in Google (bijv. blue ray) dan gaat er een wereld van informatie voor je open. Met name de online encyclopedie, Wikipedia, (zeg maar de digitale versie van de oude Winkler Prins) geeft in veel van de gevallen correcte en volledige informatie over een zoekwoord.

Voordeel : vrij compleet.
Nadeel : te duur in vergelijking met een (prima) machientje van de Aldi- > Medion.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan