• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help in Excel (F1) alsmede maken opdrachtknop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
342
Goede middag,

Vanmorgen heb ik de KPN Assistant op mijn computer gedownload. Als ik nu in Excel de F1 toets indruk gaat men niet naar help van Excel maar naar de KPN Assistant, wat dus uiteraard niet de bedoeling is. Hoe kan ik dit probleem oplossen, terwijl ik toch de KPN Assistant wil blijven gebruiken?

Nu echter een Excel vraag.
Ik heb een Excel bestand gemaakt voor een aandelen overzicht. Het eerste werkblad heeft de naam gekregen Bank1, het tweede werkblad de naam Overzicht Alles (alle aandelen in het bezit). Om alles per aandeel duidelijk te kunnen registreren heb ik voor ieder aandeel een apart werkblad gemaakt.
Indien ik op het werkblad "Overzicht Alles" ben wil ik hier opdrachtknop(pen) maken zodat indien ik naar het werkblad Aegon wil gaan dit ook daadwerkelijk gebeurd.
Heb vroeger geweten hoe dit moest maar kom ik nu helaas niet meer uit, derhalve graag hulp hierbij. Het aanmaken van de knop dat lukt nog wel, maar hoe nu verder? kan of moet dit middels een macro? Dus als ik me op werkblad "Overzicht Alles" bevind een macro schrijven voor ga naar Werkblad "Aegon".

Indien iemand een voorbeeld zou hebben, kom ik er verder wel uit hoop ik. dus voorbeeld van opdrachtknop of voorbeeld van een Aandelen bestand.

Met vriendelijke groeten, alvast bedankt voor de moeite.

Math
 
Is er misschien een gemakkelijker manier

Hoi

Heb je bestand even bekeken en inderdaad met dit voorbeeld en de benodigde naamsveranderingen gaat dit absuluut werken.
Is er misschien een mogelijkheid om in de macro te laten zoeken naar een naam?
Werkblad1(Sheet1"Totaal Overzicht")
Werkblad2(Sheet2"Aegon")
Werkblad3(Sheet3"KPN")
Werkblad4(Sheet4"Sysco")

Dus een macro waarin ik de naam kan type waar naar toe moet worden gegaan.

In ieder geval reeds bedankt zo ver

Math
 
Door op de knop op elk werkblad te klikken opent een form met alle bladnamen. Door op een naam te klikken ga je naar het betreffende blad.
 

Bijlagen

  • Werkbladnavigatie.xls
    81 KB · Weergaven: 67
Werkt perfect, geweldig.

Hoi warm bakkertje,

Hiermee kan ik inderdaad zeer goed werken. Heb een en ander eens nagekeken en wat veranderd maar blijft mooi werken.
Heb eens gekeken bij de macro's en gezien dat dit er slechts 2 zijn waarvan een een macro om te printen en de andere om te navigeren.
Verder heb ik gezien dat je ook een formulier hiervoor gemaakt hebt, maar begrijp niet hoe je dat hebt gedaan aangezien er helemaal niets instaat, maar indien ik de knop navigeren gebruik zie ik alle in gebruik zijnde werkbladen, waarbij als ik werkblad1 de naam heb gegeven Ga Naar dezelfde omschrijving komt in het formulier. Tevens zijn alle werkbladen waaraan een naam is gegeven ook zichtbaar met die naam.
Handig zou zijn als deze namen eventueel in alphabetische volgorde zouden kunnen verschijnen want indien ik een nieuw werkblad aanmaak komt dit als laatste zichtbaar en gezien het aantal werkbladen bijvoorbeeld 75 zou dit met zoeken dus een hele verbetering zijn.
Wat ik ook heb gemerkt is dat ik op nieuwe werkbladen wel de knoppen moet kopieeren en tevens in vba op dezelfde werkbladen ook de VBA moet kopieren, dan werkt alles perfect.

Met vriendelijk groeten en uiteraard bedankt met deze oplossing

Math
Alias: Het loze vissertje, met als opmerking; Geef iemand een vis, dan heeft hij eten. Leer iemand vissen, dan heeft hij waarschijnlijk te eten.
 
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    Dim myarray(), R As Range
    x = Sheets.Count: ReDim myarray(x): y = 0
    For Each sh In Sheets
        If Not sh.Visible = 0 And Not sh.Visible = 2 Then
            myarray(y) = sh.Name
            y = y + 1
        End If
    Next
    Set R = Sheets(1).Cells(1, Columns.Count).Resize(x)
    R = Application.Transpose(myarray): R.Sort R, xlAscending, , , , , , , , False
    For n = 0 To R.Rows.Count
        myarray(n) = R(n + 1, 1)
    Next n
    R.ClearContents: ListBox1.List = myarray
End Sub
 
Dit ga ik dus gelijk uitproberen.

Hoi Rudi,

Dit zal ik zeker gaan uitproberen, waarbij ik dus probeer te begrijpen wat de code daadwerkelijk wil zeggen, zodat ik in de toekomst hiervan mijn voordeel kan opdoen bij andere projecten.
Het eerste bestandje begrijp ik wel, maar krijg het niet voor elkaar en weet niet waar ik de fout maak. In ieder geval volgens mij bij het formulier en niet bij het userform waaraan een naam is gegeven "bladselectie_frm" maar als ik in jouw bestand kijk zie ik daar tevens een ListBox1-frm en wat ik ook probeer, dit krijg ik niet voor elkaar, waar maak ik de fout of wat moet ik doen om dit ListBox1_frm te maken.
Tevens zie ik dat bij jouw het BladSelectie_frm blank is terwijl dit bij mij gestippeld is, hoe krijg ik dat weer voor elkaar?

Ga nu echter aan de slag met je nieuwe code en eens kijken wat dit gaat opleveren.

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie, zal je op de hoogte houden of het mij lukt ja of nee.

Groetjes
Math
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan