(help) inbouwprobleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

squixs

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
Hallo allemaal,

Vanmiddag wil ik 2x een Samsung spinpoint f1 750 GB kopen.
ik zat even te denken waar ik die in mijn kast ga plaatsen ik zie in het boekje dat ik bij m'n kast een speciaal rekje gekregen heb om mijn harde schijven in te bevestigen ze worden dan zelfs nog gekoelt door een ventilator in m'n kast... het probleem is dat mn voeding geen lucht krijgt om te zuigen omdat het rekje ervoor zit hieronder wat foto's voor de duidelijkheid.

specs:

Thermaltake Armor lcs kast
Power Coolermaster Realpower M620

----------------------

M'n voeding en de ventilator waar het rekje komt:

Het rekje voor mn voeding:

De ventilator die m'n Harddisk(en) koelen:

Hopelijk is dit een beetje duidelijk en snappen jullie mijn probleem of is dit helemaal geen probleem en maak ik me druk op niets?
Graag zou ik dit horen

PS: de harddisken die ik hier gebruik zijn niet de spinpoints maar oude IDE's

alvast heel erg bedankt,

sQx

Ik denk dat het wel mee valt. Er zullen wel wat gaten in die HDD-ruimte zitten, waardoor er toch lucht doorheen komt.

De koelers achterin trekken lucht uit de kast, en zullen de kast echt niet vacuum gaan zuigen: Kleine gaten kunnen dus voor juist meer luchtstroming zorgen (als ik logisch nadenken).
Immers van klein naar groot gaat altijd sneller (kijk maar naar een trompet...)

Dit zeg ik overigens op basis van middelbare-school natuurkunde, dus ik kan het wel mis hebben

ja mischien wel maar die Voeding zuigt dus wordt door die lucht gekoelt is dat niet teweinig lucht dan zou je wel zeggen

ja mischien wel maar die Voeding zuigt dus wordt door die lucht gekoelt is dat niet teweinig lucht dan zou je wel zeggen
Och.. er zijn veel kasten waar de harde schijven niet specifiek gekoeld worden.
Een beetje is vaak wel genoeg.

En twijfel je, dan houd je voorlopig de temperatuur van je harde schijven in de gaten. Ik denk dat het allemaal wel mee valt.

Hoe warm worden je oude harde schijven?

Och.. er zijn veel kasten waar de harde schijven niet specifiek gekoeld worden.
Een beetje is vaak wel genoeg.

En twijfel je, dan houd je voorlopig de temperatuur van je harde schijven in de gaten. Ik denk dat het allemaal wel mee valt.

Hoe warm worden je oude harde schijven?

nee niet mn harddisk mn voeding krijgt te weinig lucht om te koelen hij zuigt lucht die er dan niet echt is

nee niet mn harddisk mn voeding krijgt te weinig lucht om te koelen hij zuigt lucht die er dan niet echt is
Dat kan niet.
Dan zou hij de kast vacuum zuigen. En dat gebeurt echt niet.
Er zitten meer dan genoeg gaten voorin. Dat komt echt wel goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan