Help, instalatie 98 werkt niet, zwarteschermpje

Status
Niet open voor verdere reacties.

creative

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2006
Berichten
298
:eek:Hallo, ben ik weer met mijn Wind doos 98,
tijdens de zoveelste instalatie van mijn 98 ongeveer bij het laden van de setup krijg ik een zwart schermpje van ongeveer (LxB) 3x7, en dan loopt hij vast , Kan (N)iemand mij helpen er mee :eek:
 
Kan je eerst DOS installeren en de schijf door DOS laten formatteren, dan de DOS driver of een universele IDE-driver van de CDRom installeren en vervolgens Win 89 er op zetten?
 
:(het werket , even:(

ik kreeg weer dat stomme zwarte schermpje, wat moet ik toch met z'n computer!
 
Wanneer je al vaker Win 98 op deze computer hebt geïnstalleerd verdenk ik toch de onvoldoende formattering van de harde schijf. Dus de opdracht Format C: /U geven onder DOS. Jou CDRom is nog ongeschonden en de CDRom drive werkt met de CDRom driver die je hebt wel bewezen goed in het kopiëren van grote en veel bestanden vanaf andere CDRoms?

Denk dan eens aan een beschadiging van de schijf en laat deze onder DOS controleren op fouten van het bestand systeem en de oppervlakte. Je kunt, vanaf een diskette, ook nog een geheugencontrole doen met bijvoorbeeld het bekende Memtest.

Ten slotte, op http://www.schoonepc.nl/9x/setup.html staat een uitleg over hoe je ME of win89 installeert door alle data eerst naar de harde schijf te kopiëren en trouwens de tip dat je het beste eerst alle USB apparaten kunt verwijderen. Mijn kennis is nu uitgeput. Laat maar horen of het je al lukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan