HELP Installatie WindowsxpPro SATA

Status
Niet open voor verdere reacties.

HEstier

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2006
Ik heb een nieuwe pc gekocht met het besturingsysteem Windows media center.
Ik wil windowsxp pro dr op installeren, maar wanneer ik via cd rom start kopiert hij paar bestanden en dan komt er een zwart scherm (tot hier klopt het) glijk daarna komt er een blauwe scherm te voorschijn met een foutmelding.Ik heb gehoort dat het door de hardeschuif komt (SATA).En dat ik wat moet activeren ofzo...
Kan er iemand mij helpen :( ....bedankt:D

klikHIER voor een screenshot van mijn probleem.

Laatst bewerkt:
Wel een driverflop gemaakt voor de sata/raid drivers en met de F6 toets deze geladen bij het begin van de installatie?

Welkom op Helpmij.:)

Als de setup van Windows XP begint, komt er onder in beeld te staan dat je op F6 moet drukken om SCSI/RAID driver te installeren. Hieronder hoort ook de SATA.
Je moet dus zorgen voor een floppy met die driver erop en tijdens de setup op F6 drukken om de driver te installeren, anders ziet de Windows setup jou schijf niet.

Let op,
Druk een paar keer op F6 als dat onder in beeld wordt aangegeven. Je ziet dan niks gebeuren, maar verderop tijdens de setup wordt er om die floppy met driver gevraagd. De driver staat op je moederbord cd-rom en die moet je op floppy zetten.

Hoe?

Hoe maak ik een driverflop sat/raid of en Welke site kan ik die downloaden en hoe weet ik welke ik nodig hebt? kan je het me vertellen ik wil zo graag xp pro installeren...
en zo dat problemen veroorzaken voor mn pc?'...bedankt...:D

Je moet even het type/model moederbord weten, dan kun je bij die site de driver vinden. Hij hoort ook op de moederbord cd-rom te staan.

crash zei:
Je moet even het type/model moederbord weten, dan kun je bij die site de driver vinden. Hij hoort ook op de moederbord cd-rom te staan.
ja maar welke site dan?:confused:

crash zei:

Dat stond al boven je.:)

je kan vaak ook vanaf de cd die je bij je MOBO hebt gekregen booten, zo kom je in een dos menu waar je een sata/riad driver disk kan maken

SUCCES:thumb:

roylodder zei:
je kan vaak ook vanaf de cd die je bij je MOBO hebt gekregen booten, zo kom je in een dos menu waar je een sata/riad driver disk kan maken

SUCCES:thumb:
OK thnx:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan