Help!, internet problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

outplayedx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2012
Hallo.

Ik heb een probleem met mijn internet. Ik game veel. En soms valt mijn internet helemaal weg. Wifi, maar ook LAN. Soms gebeurt het een paar uur niet. Soms paar keer per uur. Internet valt dan uit en het duurt 2/3 minuten voor ik weer internet kan ontvangen. via LAN/WIFI. Soms duurt het langer en restart ik mijn router(wat niet helpt). Ik heb windows7, en een desktop. Geen laptop dus. Ik begon het problemen te ervaren een paar weeken terug en ik dacht eerst dat het een probleem was met de wifi range. Dus heb mijn computer naar beneden gehaald. En alles werkte prima tot een paar dagen geleden, toen opnieuw het zelfde probleem zich weer voordeedt. Nou dacht ik nouja zalwel dan maar LAN. En LAN heeft helaas het zelfde probleem. Is er iemand die mij kan helpen?. Het is zeer vervelend om steeds van het internet af gekickt te worden.

Nog wat overige informatie:
Ik ben de enigste die op het netwerk zit.
Ik heb een laptop naast me staan die via LAN WEL internet heeft als mijn internet dropt.
Heb een TP-link 300mbps wireless N adapter
Alle netwerk drivers zijn uptodate.

Alvast bedankt.

Frank

Beste Frank

Sommige routers hebben de optie om de frequentie te wijzigen.
Je zou de frequentie van je WIFI eens kunnen wijzigen (bij mij thuis standaard 2.4 GHz) en kijken of dit helpt.
Er bestaat namelijk een kans dat je wifi signaal zwakker word doordat andere apparaten met een vergelijkbare frequentie WIFI problemen veroorzaken.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Als ik je goed begrijp dan valt op je pc zowel de lan als de wifi verbinding weg terwijl op de laptop de internet verbinding blijft functioneren. Gebuik je op je desktop Lan en Wifi gelijktijdig? en zo ja, vallen ze dan ook beide weg of slechts één van beide?

Zoals je het vertelt lijkt het of er ergens een fair use filter tussen zit dat je verbinding voor een paar minuten blokkeert als je teveel netwerkverkeer genereert. Misschien dat de firewall in je router hierop controleert.

Het kan volgens mij geen falen van je router zijn omdat je laptop het gewoon blijft doen. En ook geen falen van je netwerkkaart omdat het probleem zich zowel bij wifi als bij lan blijft voordoen. Dan zouden ze beide kapot zijn.

Pieter

Een fair use filter wordt naar mijn weten niet op die manier gebruikt...
Dan wordt je snelheid geknepen om je vanzelf van de verbinding af te pesten.

Het zit inderdaad lokaal in de computer... dus ik zeg: Zet bij de eigenschappen van de adapters uit dat de computer ze mag uitschakelen voor energiebesparing, en probeer het dan nog eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan