help internet verbinding doet niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr.M@gic

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2002
Berichten
15
Hallo, na wat windoos problematiek, hebben we windows opnieuw geinstalleerd (zelfde versie (98se) over de oude heen), vervolgens werkte alles weer goed, behalve de netwerk verbinding binnenshuis. Internet werkte wel perfect.

Toen netwerk ingesteld, en internet delen in win 98 (de inbel-pc) ingesteld... Daarna wel verbinding met de provider (ook met andere providers geprobeerd) maar geen internet aktiviteit, dat monitortjes van het icoontje lichten niet op.

Wat kan ik hieraan doen??
 
je bent wel een beetje onduidelijk. heb je nou wel of geen internet. of doet 1 netwerkverbinding het niet?
kijk eens of firewall is uitgeschakeld. tenminste bij mij lag het toen daar aan. ik heb een lan-aansluiting
 
geen firewal geïnstalleerd (of in elk geval helemaal uitgezet)

effe stap voor stap dan:

ik start internet explorer,

hierdoor komt er een dialoogvenster dial-up in beeld,
ik klik op verbinding maken, en dat gebeurd..
hij maakt verbinding, controleerd gebruikersnaam en password, het dialoog venster verdwijnt, de monitortjes verschijnen rechtsonder in de taakbalk, knipperen EEN keer,

dan wil explorer de pagina gaan inladen, maar in het icoontje knipperen de monitortjes nier, en ik krijg na een poos in beeld: "deze pagina kan niet worden geladen...enz enz
 
Het kan waarschijnlijk ook aan je modem liggen. Heb je een externe modem met een ingebouwde netwerkkaart?
Bij een familielid van mij lag het daaraan. Hij miste een driver. Anders moet je even je leverancier raadplegen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan