Help!? is dit een goed systeem??

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Help AUB!! is dit een goed systeem??

Hallo, (en prettige feestdagen allemaal!!!)
Ik wil een nieuwe pc kopen, en het volgende systeem is mij aangeboden voor 390,-. Kan iemand mij vertellen of dit een goed systeem is?? Ik heb er weinig verstand van, maar heb geen zin om mijn vingers te branden.

Processor: AMD 3200+ PRO (zeer snelle pc)
Harddisk: Maxtor 80 GB 7200RPM (Diamondmax 9 = nieuwste type)
Geheugen: 512 MB DDR (SUPER)
Drive: Liteon CD-brander 52x32x52x super snel! Met bijhorende software.
VideoKaart: s3 Prosavage8 64 MB DDR onboard (zeer goed).
Moederbord: Pcchips M863G Nieuw op de markt! Zeer Porpulair.
Geluidskaart: AC97 6.1 Full-Duplex sound! voor home cinema geluid!
Floppydrive: 3.5” Sony Diskettestation 1.44 MB
Internetkaart: 10/100 Mbit LAN onboard voor snel internetten!
USB: 6x USB 2.0 waarvan 2x aan de voorkant.
CNR: 1x CNR-slot voor eventuele modem.
AGP: 8x AGP aanwezig!
Muis: Zilver 4D-scrollmuis met blauwe knoppen. (GRATIS BIJ)
Toetsenbord: witte standaard toetsenbord.(GRATIS BIJ)
vrgr. Kanyarat.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door kanyarat
Hallo, (en prettige feestdagen allemaal!!!)
Ik wil een nieuwe pc kopen, en het volgende systeem is mij aangeboden voor 390,-. Kan iemand mij vertellen of dit een goed systeem is?? Ik heb er weinig verstand van, maar heb geen zin om mijn vingers te branden.

Drive: Liteon CD-brander 52x32x52x super snel! Met bijhorende software.
VideoKaart: s3 Prosavage8 64 MB DDR onboard (zeer goed).
Moederbord: Pcchips M863G Nieuw op de markt! Zeer Porpulair.
Internetkaart: 10/100 Mbit LAN onboard voor snel internetten!

i.p.v. een cd brander zou ik gaan voor een dvd (dual) brander

Wil je echt zware games gaan spelen? Dan heb je niks aan die videokaart (is het eigen geheugen of shared)

Populair moederbord? Kan me niet heugen ooit van het merk gehoord te hebben (maar dat kan ook aan mij liggen)

Snel internetten? Internet wordt echt niet sneller door die netwerkkaart

reactie

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik wil er zeker geen zware spellen mee spelen (eigenlijk helemaal niet). De pc is bedoeld voor thuis en hoofdzakelijk voor internetten, foto's bewerken, etc..
Ik heb nu een oud beestje dat niet al te snel is en wil graag wat beter en sneller. Omdat ik er weinig verstand van heb, vraag ik hier maar om advies. Het word altijd mooier aangeboden dan het is maar de prijs past wel.
Daarom zou ik graag willen weten of het dat geld waard is en of het in een later stadium evt. nog te upgraden is.
vrgr. Kanyarat.

Nou dan kan het wel, en het is een mooie prijs hoor.

Is in principe een mooie prijs hoor, maar misschien kan je het nog wel uitbreiden met een normale videokaart?
Dat is wel verstandig vind ik.
Zeker met fotobewerking (en mogelijk videobewerken?)

Gezien de prijs denk ik wel dat we praten over amd-sempron, of te wel een uitgeklede processor.

upgraden mogelijk?

Is zoiets in een later stadium nog te upgraden, of een andere processor erin??

Hmmm wil toch een opmerking maken over dat moederbord, de producent ECS heeft ingekocht bij pcchips blijkbaar, vandaar de prijs. Ik hoop dat het een goeie is want ik vermijd pcchips als de.... en velen met mij

misschien iets om over na te denken.

succes!

wel mee eens, maar ik heb zelf een goedkoop asrock-moederbord en dat werkt redelijk goed.

Maar het is duidelijk minder en zal ook minder degelijk zijn.
ecs ken ik echt niet...

Dit is het moederbord:
klik

en hier zie je dat het een van de goedkopere borden is, zeker omdat het ook nog een onboard video-chip heeft.

Brrr erg positief is het allemaal niet. Ik denk dat ik nog even verder moet kijken. Wat voor processor en moederbord is wel echt goed? Dan geef ik wel wat meer eurootjes uit.
vrgr. Kanyarat.

ik kan niet inschatten of de procssor goed of slecht is. Ik vermoed het alleen.

Een amd xp 3200 kan goed en slecht zijn.

AMD Athlon XP 3200+ (S-A, 2,20GHz, 512KB, 400MHz FSB) € 125,
Is bijvoorbeeld een goede processor en aangezien ik eigenlijk geen slecht amd 3200 kan vinden, is hij in 2e instantie dus wel goed.

Kan je niet aan verkoper vragen of hij een beter moederbord heeft? Bijv asus, msi, of gigabyte.
Liefst eentje die ook 5.1 geluid onboard heeft.

Bijv deze:
Asus A7V8X-MX, KM400 (Sound, LAN, VGA)

Dan kom je maar 25 euro duurder uit en dat is het wel waard denk ik (al heb ik geen kennis over de vga-kaart daarin)

Nog beter is dit moederbord:
Asus A7V8X-X ATX 50 euro

En dan nog een aparte videokaart erbij
Asus GeForce FX5200 128MB, V9520/TD 50 euro.

Dus dat moet ook wel binnen een marge van 70 euro geleverd kunnen worden.

Ook ik ben geen voorstander van PcChips, zelden echt stabiel, nooit echt snel.
Bovendien, die tekst in jouw eerste bericht...is dat een advertentietekst?? Een bedrijf dat zo overdreven (super snel, super, zeer goed, enz.)zijn producten gaat aanprijzen bekijk ik al met de nodige argwaan.
Dat 'gratis bij' valt ook nog wel mee, de verkoopprijs van die producten zal tussen de € 4,- en € 10,- liggen, niet echt een vreselijke schenking.

Verder, als je bij b.v. Dell gaat kijken heb je voor hetzelfde geld een vergelijkebare pc, maar dan met een officiële XP en andere officiële software.

Je kan ongeveer de volgende richtlijn aanhouden
tot € 400 budget pc (veredelde type machine, internet en office)
tot € 600 beginners pc (internet, office, lichte spellen en eenvoudige videobewerking)
tot € 800 gebruiks pc (internet, office, zwaardere spellen, videobewerking)
tot € 1000 game pc (al het voorgenoemde, alleen zware spellen in hoge resoluties, zware videobewerking)
boven € 1000 High-end pc (al het voorgenoemde, maar met voornamelijk high-end onderdelen c.q. het nieuwste van het niewste)

Dat moederbord ondersteund geheugen tot pc2700 terwijl die amd 3200+ geheugen ondersteund van pc 3200. Dat langzamere geheugen werkt wel, maar of het een goed idee is...

Dus als ik alles goed begrijp, is een AMD Athlon processor in ieder geval beter dan een AMD sempron processor?
gr. Kanyarat.
ps. Is een pentium 4 weer beter dan een AMD??
(het zijn wel veel vragen, maar mijn bankrekening is niet hoog genoeg om de eurootjes aan een ladenlichter te geven)

Laatst bewerkt:
1. amd 64 : de turbo onder de processoren
2. pentium 4: komt in de buurt
3. amd athlon: de oude topversie van de amd, inmiddels wordt deze zo langzaam aan vervangen door de amd64
4. de nieuwe amd sempron: (nog niet overigens) dit is een uitgeklede amd 64 zonder 64bit-functie
5. de intel celeron
6. de amd sempron t/m 3100

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan