Help ivm upgrade van mijn PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zarandan

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2010
Hallo, ik heb op het moment het volgende systeem:

Moederbord : HP 09F0h
Chipset : Intel i945G/GZ
Processor : Intel Pentium 4 640 @ 3200 MHz
Fysiek Geheugen : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : ATI Radeon HD 3400 Series (Deze heeft volgens PC Wizard 1GB)
Harde Schijf : WDC (80 GB)
DVD-Rom Station : _NEC DVD_RW ND-3520A
CD-Rom Station : LITE-ON CD-ROM LTN-489S
DVD-Rom Station : ONKH YVODINGX SCSI CdRom Device
Monitor Type : V193HQ - 19 inches
Netwerkkaart : Broadcom NetXtreme 57xx Gigabit Controller
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX : Versie 9.0c (september 2009)

Ik zou mijn PC graag willen upgraden voor niet al te veel geld zodat het een toch wel aardige game-pc wordt...
Ik heb alleen geen enkel idee wat ik zou moeten nemen en wat in mijn pc zou passen..

Hulp zou op prijs gesteld worden :)

Laatst bewerkt:
Een andere videokaart zou wel wat helpen, maar niet teveel geld meer aan uitgegen hoor, pc is al redelijk bejaard

WELKOM OP HELPMIJ.....

Gezien je pc(een 7200 of 7600hp?)zal upgraden niet echt zinvol zijn om daar een snelle game pc van te maken.
Je zou een wat betere kaart kunnen nemen maar je processor blijft een bottleneck.Daar kan ook geen andere nieuwere generatie processor op..

Oftewel: wil je daar nog geld insteken??

Vraagje die een beetje off-topic is, zou ik met mijn huidige PC Call of Duty: Modern Warfare II een beetje fatsoenlijk kunnen draaien?

Je processor zit gezien de eisen van de game echt aan de minimale eis.

Voor het spelen van het spel is minimaal een Pentium 4-cpu die op 3,2GHz tikt of een AMD Athlon 64 3200+ of beter nodig, zo meldt Kotaku. Aan geheugen is minimaal 1GB vereist en de harde schijf moet minimaal 12GB beschikbaar hebben voor de game.

De videokaart dient in het geval van een Nvidia-exemplaar van het type 6600GT of beter te zijn, terwijl een ATI-variant minimaal het label 1600XT moet hebben. De videokaart dient minimaal 256MB geheugen aan boord te hebben

Dus ja speelbaar is ie wel maar verwacht geen topprestaties...Mede bepaalt door je kaart.

Ik ken iemand die draait het ook op een 3,2Ghz Pentium 4 op High, bijna zonder lagg. Moet dus gaan, helemaal op een lagere setting.
Maar inderdaad, de videokaart is niet top.

Nou ben ik een beetje een dummie op het gebied van hardware, maar hoe weet je wanneer een videokaart 'goed' is? Ik dacht oh deze heeft 1gb dus dat zit wel snor :eek:

Niet het aantal gb is bepalend op een kaart.Een kaart met bijv 512mb kan beter presteren als een kaart met 1gb.
Het gaat er met name om hoe snel dat geheugen is op de kaart alsmede de gpu op de kaart.
Hoe hoger die kloksnelheden liggen des te beter de kaart.(en dat is even makkelijk gezegd)

Ik heb ongeveer het zelfde systeem als jou.(zie mijn systeem)
Mijn videokaart is echter een ati hd4650 1 gb(50 euro)

Hiermee speel ik ook Call of duty modern warfare 2. Ik kan hem op het hoogst spelen, alleen dan blijft hij af en toe hangen. als je het op medium hebt, met een paar dingen op hoog loopt hij perfect!

Dus alleen een nieuwe videokaart en het is voldoende voor een tijdje.
En zou je voor 50 euro de meeste spellen gewoon op med kunnen spelen:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan