Help! Kan geen snelkoppelingen + .exe bestanden openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeeens

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2006
Hallo,

Ik zit al een hele tijd met een probleem:

Ik kan mijn snelkoppelingen en .exe bestanden niet meer openen. Nu vraag je je af hoe ik dan op internet kom, dat zit zo:
Ik kan mijn snelkoppelingen en .exe bestanden wel openen via een omweg: namelijk door rechtermuisklik op het .exe bestand of snelkoppeling en dan op uitvoeren als en dan in het vakje bij " Mijn computer en gegevens beschermen tegen ongeoorloofde activiteiten van computerprogramma's" het vinkje weghaal.
Heel vaag dus.

Ik heb mn computer al heel vaak gescand met verschillende virusscans, maar het is geen virus denk ik , heb mn computer meerdere malen gescand met AVG en Ad-aware professional. Een virus is het dus niet, maar wat wel ?

Ik denk ik al alle .exefix bestanden gedownload en gedaan , maar hielp ook niet. Maar waarschijnlijk zit het wel in mn register...

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen , want het is echt vervelend dit...

Alvast bedankt !

Jens

Dan verwijs ik je door naar Nucia/Aso
Aanmelden is geheel kosteloos.

5. Eenmaal op Nucia, doe dan als volgt:

Lees eerst de handleiding van HijackThis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

Lees dan het volgende bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld ook daar je probleem erbij.

6. Hoe voorkom je spyware-infecties en browserhijacking?

Succes ;)

Groeten Bandit123 :)

Ben al op dat forum geweest , maar daar konden ze me op een gegeven moment ook niet verder helpen maar daar dachten ze ook dat het aan mn register ligt

en over dat herstelpunt, geen idee, maar jij bedoelt dat met systeemherstel of niet.. kan ik niet komen denk ik , dus weet ook niks van een herstelpunt... :confused:

Ben al op dat forum geweest , maar daar konden ze me op een gegeven moment ook niet verder helpen maar daar dachten ze ook dat het aan mn register ligt

en over dat herstelpunt, geen idee, maar jij bedoelt dat met systeemherstel of niet.. kan ik niet komen denk ik , dus weet ook niks van een herstelpunt... :confused:

Onder andere Nick naam dan ,want ik ken je daar niet

Kijk of je de DEP instellingen soms op alle programma's hebt ingesteld. Dat corrigeren.
Start, Configuratiescherm, Systeem, Geavanceerd, bovenste van de drie knoppen Instellingen, tabblad Preventie van gegevensuitvoering (DEP).

Selecteren: DEP alleen instellen voor kritieke Windowsprogramma's en -services.

Kijk of je de DEP instellingen soms op alle programma's hebt ingesteld. Dat corrigeren.
Start, Configuratiescherm, Systeem, Geavanceerd, bovenste van de drie knoppen Instellingen, tabblad Preventie van gegevensuitvoering (DEP).

Selecteren: DEP alleen instellen voor kritieke Windowsprogramma's en -services.

Dit heb ik nog niet geprobeerd, en dit zou best wel eens kunnen helpen , maar wanneer ik dat probeer en in configuratiescherm ben krijg ik dit wanneer ik op systeem klik !: fe.JPG Wat moet ik nu doen ? !

Kan iemand mij aub helpen ?!
Alvast bedankt !

Laatst bewerkt:
Niet opgelost

Mijn vraag is nog steeds niet opgelost, kan iemand mij aub helpen ?!?!

Nja, nee, want ik kan het bestand niet eens openen :confused: als ik dubbelklik erop doe, vraagt ie met welk programma ik het wil openen...

Nja, nee, want ik kan het bestand niet eens openen :confused: als ik dubbelklik erop doe, vraagt ie met welk programma ik het wil openen...

Dan kiezen voor "Registry editor utlity"

Als die er niet tussen staat dan bladeren naar C:\WINDOWS\system32\regedt32.exe

Zet dan ook gelijk een vinkje bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen"

Laatst bewerkt:
Dan kiezen voor "Registry editor utlity"

Als die er niet tussen staat dan bladeren naar C:\WINDOWS\system32\regedt32.exe

Zet dan ook gelijk een vinkje bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen"

ja, het is al op een andere manier gelukt
via importeren bij regedit :thumb:
daarna opnieuw opgestart en het hielp bij sommige bestanden, maar lang niet bij alle.
Maar daarna mn computer weer uit gedaan en weer aan , maar toen werkte niks meer...
dus ik denk dat ik moet zoeken naar een andere oplossing
toch bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan