HELP: Kan ik XP installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pingwing

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Berichten
218
Hallo!

Word momenteel een beetje maf van al het gedoe hier. Het liefst zou ik gewoon XP op mijn eigen computertje zetten, bij het testen van de systeemcompatibiliteit zegt ie alleen dat er op een aantal punten een probleem is, waaronder de SMARTRESTORE van Packard Bell.

Volgens mij is dit het meegeleverde softwarepakket dat ik nooit gebruik, maar weet dat niet zeker. Of zouden het de herstelbestanden zijn waar mijn hersteldiskette gebruik van maakt?

Weet iemand hoe dit zit. Als ik XP installeer, houdt dit dan in dat SMARTRESTORE gewoon niet meer werkt. Of loop ik het risico dat ik mijn hele systeem om zeep help?

En als ik XP installeer, maar dat blijkt niet te werken, kan ik dan nog wel gewoon gebruik maken van de PB hersteldiskette? Of herkent 'ie dan niks meer, omdat XP alles veranderd heeft.

Pfff....hoop dat iemand mijn verhaal kan volgen in deze hitte. Kort gezegd komt het erop neer dat ik wil weten of het installeren van XP verstandig is.

Gr. Pingwing
 
Kijk eerst eens of je alle drivers die nodig hebt niet bij P.B. kunt downloaden.
Als je die dan hebt zou ik de hele boel opnieuw partitioneren en dat stuk je wat ze gebruiken van je hardeschijf mooi weg helen met fdisk of xfdisk heb je weer meer ruimte op de schijf.
Daarna een mooie schone installatie van windows en dan heb je die troep die P.B. er bijleverd ook niet op staan.

Dus in het kort als je de drivers hebt van je hardware kwak dan die troep van P.B. er gauw af want daar zit een hoop onzin bij.
 
Op de site van PB geen drivers of wat dan ook te downloaden voor Smart Restore.

Het zal er dus af moeten of blijven staan.
Gezien de onzin die er inderdaad bij zit, zou ik zeggen: eraf halen! Gezien mijn ervaring op dat vlak, lijkt het me niet verstandig. Verder dan een format C ben ik nooit gekomen, daar houdt het wel op.

Windows XP er gewoon op gooien is geen optie?
Blijft het recovery gedeelte van PB dan zoals het is en kan ik - mocht het mis gaan - via de hersteldiskette terug naar Windows ME? Of is het dan helemaal prut?

Voor mij is dus eerder even de vraag: XP installeren of lekker met ME blijven werken?
 
Ik heb tijdje geleden PB machine (IXtreme onder handen gehad, en het loont de moeite om als eerste met serienummer van je PB machine op hun site te gaan kijken of het mogelijk is om XP erop te zetten.

Ik moest als eerste het bios updaten...dus je moet erachter komen wat voor een moederbord erin machine zit.
Daarna op het forum van PB kijken welke drivers er beschikbaar zijn. Deze verzamelen op cd.

Machine van maat draait nu goed, en de smart restore en alle aanverwante PB sh.t is eraf.

Dat smart restore is een optie, dat als je de machine koopt, je bij eerste gebruik een back-up maakt van O.S op CD, een soort wizard van PB vraagt je een paar gegevens en zet daarna een backup op een 4-tal cds.
Mocht je daarna in de problemen komen kan je met de optie smart restore de boel weer terug zetten.
PB leverde in die tijd geen O.S mee op CD, wel geinstalleerd.

Dus in het kort even een weekje vertoeven op de Packard bell site en forum,....drivers verzamelen,....en daarna aan de slag.

Succes,

Mike
 
Heb al meerder PB machines opnieuw geinstalleerd met xp zonder problemen.
Gewoon de drivers bij hun van de site gehaald en alle sh..t van PB er af gegooid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan