HELP: kan Windows niet meer in!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pingwing

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Berichten
218
Dit is zo DOM...

Op een van onze pc's heb ik alle gebruikersaccounts uigeschakeld. Het enige account wat is ingeschakeld, is de Administrator account van Windows. Ik dacht gewoon in te kunnen loggen via dit Administrator account, maar daarvan blijkt het wachtwoord dus anders dan ik dacht! Kortom: ik kom de computer niet meer in!

Iemand enig idee of er een manier is om dit op te lossen?

(Het gaat overigens om een Windows XP Professional editie)
 
Laatst bewerkt:
Ook al geprobeerd of je met ECS het wachtwoord over kan slaan? Of gewoon middels enter?

Weet je zeker dat je voor dat account een ww hebt ingesteld?
 
gewoon enter zonder iets in te vullen of probeer eens user123
 
admin en administrator heb ik geprobeerd...die doen het niet. Enter ook niet.
User123 kan ik nog even proberen...
 
Sorry...ben ziek geweest dus het heeft even geduurd.

Inmiddels user123 uitgetest en ook alle andere wachtwoorden nog een keer (onderscheid hoofdletters uitgeprobeerd). Dit werkt allemaal niet. Ook veilige modus biedt geen opties.

Is er EEN manier om toch in Windows te komen of een ander account weer in te schakelen buiten de gangbare aanmeld-route om?

Of wordt het gewoon opnieuw installeren als ik het Administrator wachtwoord niet kan achterhalen?
 
Laatst bewerkt:
Ok thanks....ik ga het lezen en kijken wat wel/niet lukt.
Laat het weer even weten als ik het geprobeerd heb!
 
De FAQman: Wat zegt u? Het besturingssysteem is Windows XP? Als u dat namelijk weet, dan bent u het BIOS-wachtwoord reeds voorbij en dus moet u het Windows XP wachtwoord zien te kraken. Drukt u tijdens het opstarten eens op <F8> om in de 'Veilige Modus' te starten, waarbij u het 'Administrator' gebruikersaccount eens probeert. Best kans dat daar geen wachtwoord op zit. Wat ook kan is twee keer op <CTRL & ALT & DELETE> drukken op het gewone loginscherm, want ook dan kunt u 'Administrator' als alternatief gebruikersaccount invoeren. Nog niet gelukt? Dan even naar het internetadres 'www.ultimatebootcd.com', want dan kunt u een kopie downloaden de 'Ultimate Boot CD' waarmee u de wachtwoorden van onder andere Windows XP kunt kraken. Trouwens... U kunt Windows XP ook gewoon opnieuw installeren, dus dat erfstuk is nooit weg!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan