Help! Keuzelijst uptodate maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter FS1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FS1

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2004
In een formulier (A) van Access heb ik een keuzelijst met invoervak. Deze keuzelijst is op basis van een tabel.

Door te dubbelklikken op de keuzelijst opent een ander formulier (B) met de onderliggende tabel zodat ik de gegevens kan veranderen cq records kan toevoegen.

Als ik via dit formulier (B) een record toevoeg en het formulier (B) sluit dan staat de toevoeging niet automatisch in de lijst die ik zie als ik op de keuzelijst klik. Ik moet dan bijvoorbeeld op F9 drukken om de keuzlijst te updaten.

Uiteraard wil ik dat de keuzelijst automatisch is bijgewerkt op het moment dat ik formulier (B) heb gesloten en hierna op de keuzelijst in formulier (A) klik. Help !! en alvast bedankt.

Je kunt dit doen met behulp van het volgende command:

DoCmd.Requery "keuzelijst"

Deze plaats je dan ergens in de code waar jij wil :). Dus bijvoorbeeld bij het sluiten van jouw formulier B

suc6

Bedankt voor je reactie. Kan ik de Requery ook koppelen aan een actie met de keuzelijst. Het bewuste formulier B gebruik ik namelijk op verschillende plaatsen in mijn formulier A (met tabbladen).

Ja dat zou wel moeten kunnen.

Ik zou hem dan als ik jou was gewoon op de gebeurtenis klikken zetten.
De code wordt dan:

Private Sub Keuzelijst1_Click()
DoCmd.Requery "Keuzelijst1"
End Sub

Ik hoop dat het hiermee lukt. Anders zou je moeten kijken naar gebeurtenissen van de keuzelijst die beter passen bij de situatie en de soortgelijke code daar invoergen. suc6 ermee!

Het best kun je de volgende syntax gebruiken:

Code:
me.keuzelijst.requery

Waarbij me verwijst naar het op dat moment actieve formulier. Als je het vanuit een ander formulier wilt doen kun je de volgende syntax gebruiken:

Code:
forms!formuliernaam!keuzelijst.requery

Grtz,

access

Hallo FS,
Ik kan je helaas niet helpen want ik ben ook maar een beginner. Maar ik ben juist op zoek naar de mogelijkheid om vanuit het ene formulier het andere in te vullen. Kan jij mij mailen hoe je dat doet. Ik zie dan later wel of je de update ook opgelost hebt.
Alvast bedankt
RobP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan