Help, lanverbinding, geen netwerk en internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

SweetWen

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Hallo,

ik heb weer eens een probleem.

Netwerk bestaat uit 2 computers, host computer met winXP en tweede computer met win98SE.

Het probleem is het volgende, ik heb wel een lanverbinding volgens de hostcomputer, maar kan het netwerk niet doorzoeken en krijg ook geen internetverbinding op de tweede computer. (k zit nu op de host computer). Pingen heb ik ook geprobeerd. Vanaf de tweede computer kan ik mezelf wel pingen, alleen wanneer ik de host computer wil pingen krijg ik deze melding:

" pingstatistieken voor 192.168.0.1
packets vezonden= 4 ontvangen= 0 kwijtgeraakt= 4 (100% verlies)"

Wanneer ik ping op pc naam krijg ik te zien dat het doel niet bereikbaar is. Nou heb ik hier op een forum gelezen dat er dan een fout in het TCP/IP protocol moet zitten? Ik kan alleen niks vinden, heb al opnieuw geinstalleerd, etc.

Wanneer ik IPconfig op de host doe krijg ik dit te zien, wie wordt er wijzer van:

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Anneke>ipconfig

Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

PPP-adapter Mxstream:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 213.10.38.69
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Standaardgateway. . . . . . . . . : 213.10.38.69

zover ik weet moeten pc's toch echt in de zelfde IP range en subnet zitten om elkaar te zien.

zover ik weet moeten pc's toch echt in de zelfde IP range en subnet zitten om elkaar te zien

Dat dacht ik ook, maar dat gaat bij mij dus niet op volgens mij. Ik heb ook al geprobeerd om handmatig de proxy instellingen van de host comp op de tweede te plaatsen.

Wat voor een ipadres krijgt je op pc 2?
Op mijn eigen pc krijg ik dit ip adres: 169.254.252.57

Nou las ik ook in het forum dat ip-adressen begint met 169 niet helemaal goed zijn??

Die zijn inderdaad niet goed.

Heb je je internetverbinding wel gedeelt? Gebruik je wel een crosscable?

Jaa internetdelen is ook ingeschakeld en met de kabels is het ook goed! Voorheen deed mijn netwerk het gewoon, maar toen ik eens een keer mijn netwerkkaart wat vaster wilde zetten kreeg ik hem daarna niet meer geinstalleerd. Uiteindelijk de computer geformateerd en nu bezig met alles opnieuw installeren.

Staat de netwerkkaart in apparaatbeheer goed?

Jaa ook mijn netwerkkaart staat goed geinstalleerd. Voorheen kreeg ik alleen maar gele vraagtekens met de meldingen dat hij NDIS niet kon laden (code 2) of ik kreeg meldingen dat het besturingsprogramma niet goed geinstalleerd was (code 10). Daarom heb ik geformateerd en nog een keer opnieuw geinstalleerd en hij is nu goed. Het enige is wel dat ik nu 3 lampjes heb branden en voorheen volgens mij maar 1, maar weet het niet cker!! Iig link en act branden, dus dat moet toch goed zijn??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan