Help: Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxMarnixx

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Berichten
68
Hey,

gisteravond hing me laptop opeens vast. Geen probleem dacht ik, vast een beetje oververhit, 5 minuten uit laten staan en hij doet 't weer. Niet dus.

Ik krijg steeds die blauwe schermen die vaak binnen 2 seconde al weer weg zijn en ik kan daarom geen uitgebreide code snel opschrijven.
Wat ik wel vaker tegen ben gekomen is:
Unknown Hard Error
ntdll.dll (Daarvoor staat nog iets met \system32\, maar weet niet precies wat)

Geen probleem dacht ik weer, ik stop de Recovery disc erin en die fixt dat wel even. Maar zelfs die recovery disc kan hij niet opstarten voordat hij me een blauw scherm laat zien...

Volgende ochtend weer geprobeerd; aangezet, en tot mijn verbazing startte hij gewoon op. 5 seconde lang 't bureaublad gezien, en er was weer een blauw scherm (Wat binnen een seconde weg was...)
Nog eens geprobeerd om een foutmelding met iets van KERNEL erin te zien, die ook weer veel te snel weg was om de rest te kunnen lezen...

Dus even samengevat; ik kan me computer niet opstarten en de recovery kan hij ook niet laden. Ik krijg steeds een blauw scherm dat erg snel weg is en niet goed door kan lezen.

Iemand een oplossing?:(

Ik een windows vista laptop van ASUS.
 
Laatst bewerkt:
krijg je bij het opstarten niet in beeld wat je moet indrukken om te BOOT-menu te krijgen? Dan zou je het zo kunnen proberen.. Ook is het handig om merk/type laptop even te noemen.. klinkt als helemaal opnieuw installeren.. Even in de bios aangeven dat je wilt booten via CD/DVD.. En dan de recovery cd erin..
 
Ja, die krijg ik. Dat is escape. Vanuit daar geprobeerd die CD te laden, begint hem ook te laden, maar vervolgens krijg hetzelfde blauwe scherm met die ntdll.dll error. Helemaal installeren lukt niet, omdat hij al een blauw scherm geeft voordat ik die optie überhaupt kan selecteren...

Ik heb een ASUS van de A7K-serie, als dat genoeg informatie is.
 
Ja, die krijg ik. Dat is escape. Vanuit daar geprobeerd die CD te laden, begint hem ook te laden, maar vervolgens krijg hetzelfde blauwe scherm met die ntdll.dll error. Helemaal installeren lukt niet, omdat hij al een blauw scherm geeft voordat ik die optie überhaupt kan selecteren...

Ik heb een ASUS van de A7K-serie, als dat genoeg informatie is.

Nu het klinkt dom, maar zo heb ik het ook al 2 maal gedaan om het blauw scherm te lezen.
En dat is door het te filmen, geloof me, dat lukt ;)
Zo kunnen we dan verder over de foutcode uitbreiden, en mss iets op internet erover vinden

Mvg Timothy
 
en je kunt geen systeemherstel doen? Ook niet in de veilige modus?
 
Ik zal kijken of dat lukt, Timothy.

En Daan, veilge modus start hij ook niet op, alweer met de ntdll.dll error.
Het nummer hiervan is c0000221.
 
Hallo allemaal!

Zojuist heeft me computer bij het opstarten besloten een bestandscontrole uit te voeren. Heeft een uurtje in beslag genomen, maar alles blijkt weer in orde te zijn! (Had hij dat niet wat eerder kunnen doen?:( Had jullie wat tijd bespaard)

Hij werkt dus weer als voorheen. Heel erg bedankt voor jullie pogingen tot hulp, ook al heeft de computer het zelf opgelost. :) Ik waardeer het heel erg.

Groetjes,

Marnix
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan