• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

help me a.u.b met een vraag (excel 2003)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Xzami, Welkom op dit forum, maar eerst ff dit..
Voor wat betreft de titel van je Topic, lees eerst deze huisregels 'ns door.
Verder is het niet de bedoeling van een forum dat 'huiswerk' opgelost wordt door de helpers. Dus... wat heb je tot nu toe ZELF gedaan? Waar loop je op vast, waarmee je in de goede richting geholpen kan worden. Maar over het algemeen zal je je antwoorden óók in je lesboeken moeten kunnen vinden.

Van 'een opgave volledig deponeren bij een forum' leer je namelijk HELEMAAL NIETS!

Groet. Leo
 
Laatst bewerkt:
Xzami, Welkom op dit forum, maar eerst ff dit..
Voor wat betreft de titel van je Topic, lees eerst deze huisregels 'ns door.
Verder is het niet de bedoeling van een forum dat 'huiswerk' opgelost wordt door de helpers. Dus... wat heb je tot nu toe ZELF gedaan? Waar loop je op vast, waarmee je in de goede richting geholpen kan worden. Maar over het algemeen zal je je antwoorden óók in je lesboeken moeten kunnen vinden.

Van 'een opgave deponeren bij een forum' leer je namelijk HELEMAAL NIETS!

Groet. Leo

nee ik heb geen extra boeken om in te kijken enz
ik loop vast bij de y-waarden x-waarden is me gelukt maar die y-waarden snap ik niet meer
en die formule ook niet ''y=4x²-200'' ik weet niet waar ik die moet invullen of hoe
kunnen jullie a.u.b mij snel helpen want maandag heb ik er een toets over
 
Laatst bewerkt:
xzami zei:
kunnen jullie a.u.b mij snel helpen want maandag heb ik er een toets over
:evil: In een studenten 'CopyShop' in Delft hing een mooie spreuk boven de kassa... 'Jouw gebrek aan planning is niet ONZE haast...';)

Voor wat betreft je opgave... Duidelijker kan het toch niet. Zelfs je resultaat staat al voorgekauwd. En de formule 'y=4x2 - 200' lijkt mij redelijk eenvoudige wiskunde. Een voorbeeldje wil ik je dan wel geven:
Stel: x = 5 in de vergelijking y = 4x2 - 50; machtsverheffen gaat vóór vermenigvuldigen, dus... 5 in het kwadraat is 25; vervolgens hoort dit bij die '4' dus... 4 vermenigvuldigd met 25 = 100; en als laatste het aftrekken, dus 100 - 50 = 50; oplossing: y = 50

Nu zelf de rest proberen.

Groet, Leo
 
Laatst bewerkt:
:evil: In een studenten 'CopyShop' in Delft hing een mooie spreuk boven de kassa... 'Jouw gebrek aan planning is niet ONZE haast...';)

Voor wat betreft je opgave... Duidelijker kan het toch niet. Zelfs je resultaat staat al voorgekauwd. En de formule 'y=4x2 - 200' lijkt mij redelijk eenvoudige wiskunde. Een voorbeeldje wil ik je dan wel geven:
Stel: x = 5 in de vergelijking y = 4x2 - 50; machtsverheffen gaat vóór vermenigvuldigen, dus... 5 in het kwadraat is 25; vervolgens hoort dit bij die '4' dus... 4 vermenigvuldigd met 25 = 100; en als laatste het aftrekken, dus 100 - 50 = 50; oplossing: y = 50

Nu zelf de rest proberen.

Groet, Leo

ja oke dat snap ik ook wel aleen ..
ik weten hoe ik het moet invullen bij excel ..
kan je me een .xls voorbeeld opsturen plz


ty,
 
xzami zei:
kan je me een .xls voorbeeld opsturen plz
Nope!

Ik wil je nog wel een voorbeeldje geven.
In Excel kan je werken met constanten en met celverwijzingen. Als voorbeeld: in cel C1 kan je zeggen '=10+20' (na ENTER krijg je het resultaat 30).
Maar dit werkt óók: in cel A1 staat 10, in cel B1 staat 20 en in C1 de formule '=A1+B1'...

Wat moet je nu dus doen om die x-waarde in je formule in kolom B te krijgen???

Zet je 'eigen denkertje' ff aan, en doe je best.

Groet, Leo
 
Nope!

Ik wil je nog wel een voorbeeldje geven.
In Excel kan je werken met constanten en met celverwijzingen. Als voorbeeld: in cel C1 kan je zeggen '=10+20' (na ENTER krijg je het resultaat 30).
Maar dit werkt óók: in cel A1 staat 10, in cel B1 staat 20 en in C1 de formule '=A1+B1'...

Wat moet je nu dus doen om die x-waarde in je formule in kolom B te krijgen???

Zet je 'eigen denkertje' ff aan, en doe je best.

Groet, Leo

oke ty dit voer ik dus in?

=som(4*a3²-200
en dan kopier ik die formule toch gwn door?
maar hoe vul ik die kwardraat in want hij geeft telkens een fout aan... :S:S
 
Laatst bewerkt:
Hallo xzami,

Je heb toch een help functie in Excel?
Tik daar machtsverheffen en je krijgt voorbeelden.
Als X 5 =

Code:
=MACHT(5;2)*4-200
 
Jeetje xzami, het moet wel uit je getrokken worden hè!

Er is een functie in Excel voor het maken van een kwadraat, maar die heb JIJ nu niet nodig. Dus... WAT is een getal in het kwadraat (zie óók deze link)? Voorbeeld: 4 in het kwadraat is 16; hoe kom je daaraan? Door 4 met 4 te vermenigvuldigen. Hoe zou je dat dan nu bij jouw opgave moeten toepassen????

Groet, Leo
 
Jeetje xzami, het moet wel uit je getrokken worden hè!

Er is een functie in Excel voor het maken van een kwadraat, maar die heb JIJ nu niet nodig. Dus... WAT is een getal in het kwadraat (zie óók deze link)? Voorbeeld: 4 in het kwadraat is 16; hoe kom je daaraan? Door 4 met 4 te vermenigvuldigen. Hoe zou je dat dan nu bij jouw opgave moeten toepassen????

Groet, Leo

=SOM(4*A3*A3-200)

HEHE IK HEB HET :]

sry maar ben beetje slecht met wiskunde

oke HEEL ERG BEDENKT GINGER :D:D
maar kan jij em ef voor mij nakijken plz,plz
ik stuur je die .xls nu op
 
Laatst bewerkt:
Xzami,
sry maar ben beetje slecht met wiskunde
Geeft niets, DAAROM help ik je op DEZE manier ipv een direct antwoord! (ik kan je beter leren om zelf brood te maken, dan je iedere dag een brood te geven!;))

Ken je in de wiskunde het gebruik van haakjes? Dus wat je tussen haakjes zet moet eerst uitgevoerd worden?

Nu ben jij weer aan zet.

Groet, Leo

P.s. Die 'som-functie' is trouwens overbodig in dit geval.
 
Xzami, Geeft niets, DAAROM help ik je op DEZE manier ipv een direct antwoord! (ik kan je beter leren om zelf brood te maken, dan je iedere dag een brood te geven!;))

Ken je in de wiskunde het gebruik van haakjes? Dus wat je tussen haakjes zet moet eerst uitgevoerd worden?

Nu ben jij weer aan zet.

Groet, Leo

P.s. Die 'som-functie' is trouwens overbodig in dit geval.

hier is mijn opdarcht zou je em plz willen checken

http://rapidshare.com/files/127282461/parabool.xls.html
 
Keurig gedaan zo! :thumb:

Kijk nog wel ff je opgave na over wat daar gezegd wordt over de achtergrond en de verdeling van je x-as en mijn opmerking over de som-functie en de haakjes in mijn vorige post.

Succes met je toets maandag, maar als je 't nu echt begrijpt zal dat wel moeten lukken.

Groet, Leo

P.s. zet je vraag nog ff op opgelost?
 
Keurig gedaan zo! :thumb:

Kijk nog wel ff je opgave na over wat daar gezegd wordt over de achtergrond en de verdeling van je x-as en mijn opmerking over de som-functie en de haakjes in mijn vorige post.

Succes met je toets maandag, maar als je 't nu echt begrijpt zal dat wel moeten lukken.

Groet, Leo

P.s. zet je vraag nog ff op opgelost?

heel erg bedankt GINGER :D
 
Keurig gedaan zo! :thumb:

Kijk nog wel ff je opgave na over wat daar gezegd wordt over de achtergrond en de verdeling van je x-as en mijn opmerking over de som-functie en de haakjes in mijn vorige post.

Succes met je toets maandag, maar als je 't nu echt begrijpt zal dat wel moeten lukken.

Groet, Leo

P.s. zet je vraag nog ff op opgelost?

ginger ik heb net even een andere opdracht gemaakt kan je die ef snel voor me checken?
ik denk dat ik het wel goed gedan heb aleen kmoet het zeker weten :D

:http://rapidshare.com/files/127330570/excelOPDRACHT.rar.html

btw kan je me gelijk je mail adres geven xD
 
Ik heb de afbeelding in het eerste bericht aangepast. Nu blijft de pagina lay-out normaal.:)

Mag ik de mensen nog even op de volgende mededeling wijzen, wat betreft huiswerk vragen:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=232791

Helpen mag wel, maar de vraagsteller moet duidelijk aangeven wat hij/zij al geprobeerd heeft.;)
 
Xzami, je hebt in je tabel vraag 1 en 2 verwerkt. Waar heb je de resultaten van de overige vragen (3 t/m 6) gelaten???:rolleyes: Vraag 2 moet je trouwens óók nog ff goed nalezen. Daar staat nog iets dat je niet juist hebt opgepakt.

De grafiek ziet er goed uit. Ik vind het discutabel of januari géén verbruik heeft gehad, maar dat komt niet goed naar voren in de opdracht (ik zou eigenlijk zeggen dat het steeds 'beginstanden' zijn). Dan moet je al je standen met 1 cel omhoog schuiven en krijg je dus een verbruikstabel van januari t/m december (die laatste keer 'januari' mag dan niet meer in je tabel voorkomen).

Ik geef géén prive mailadres af. Het is beter voor de vraagstellers om zich aan het forum te houden. Des te meer kans is er op oplossingen.

Ik ben nu trouwens weg, en zal pas morgenavond weer zo'n beetje online zijn. (dus als een andere helper zin heeft om hiermee verder te gaan???)

Groet, Leo
 
Xzami, je hebt in je tabel vraag 1 en 2 verwerkt. Waar heb je de resultaten van de overige vragen (3 t/m 6) gelaten???:rolleyes: Vraag 2 moet je trouwens óók nog ff goed nalezen. Daar staat nog iets dat je niet juist hebt opgepakt.

De grafiek ziet er goed uit. Ik vind het discutabel of januari géén verbruik heeft gehad, maar dat komt niet goed naar voren in de opdracht (ik zou eigenlijk zeggen dat het steeds 'beginstanden' zijn). Dan moet je al je standen met 1 cel omhoog schuiven en krijg je dus een verbruikstabel van januari t/m december (die laatste keer 'januari' mag dan niet meer in je tabel voorkomen).

Ik geef géén prive mailadres af. Het is beter voor de vraagstellers om zich aan het forum te houden. Des te meer kans is er op oplossingen.

Ik ben nu trouwens weg, en zal pas morgenavond weer zo'n beetje online zijn. (dus als een andere helper zin heeft om hiermee verder te gaan???)

Groet, Leo

vraag 3 t/m 6 staat er tog onder ???
 
Da's de reden waarom ik op deze manier aan het reageren ben (zie alle reacties hierboven én vooral mijn 1e post;)).

Groet, Leo
Sorry Leo, had niet gezien dat jij ook al de link naar de mededeling geplaatst had.:eek::eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan