Help me met mijn blauwe sherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sleepy

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Hallo.

Sinds een tijdje restart me pc zo maar uit het niets. er komt dan een Blauw scherm met witten letters die ik niet kan lezen omdat ze na 1 seconden weg zijn.

Ik heb hier al voor gegoogeld en had iets omgezet waardoor ik het wel kon lezen daar zijn de volgenden codes uitgerolt:

STOP : 0x000000c2 (0x00000007 ,0x00000CD4 ,0x02340002 ,0x84edd1d8)

Als ik het goed heb gelezen had het gefilmpt met me camera.

Maar het is best vervelend als ik aan het werk ben en in eens me pc die uitvalt, ik heb wel begreepen dat het debuggs zijn zit nu in de 4e dus heb niet z'n goed verstand van computers, maar ik hoop dat IEMAND me kan verder helpen :(

Ik heb hem ook al naar de winkel gebracht om te laten testen of er iets fout was en die konden niks vinden geen kapot geheugen tenminsten zeggen zij.

ik hoop dat iemand iets met deze codes kan en mij kan uitleggen hoe ik dit kan oplossen want wat er op de microsoft site stond snapten ik geen bal van haha. :D

Ik hoop snel reactie te krijgen.

heb me ouden videokaart erin gezet en nu heb ik het minder vaak dat mijn computer uitvalt eerst 3/4 keer perdag nu soms 1.

Alvast bedankt.

PS: sorry voor de spellings fouten hoop dat het te begrijpen is heb dislecties (volgens mij spel ik dat ook al verkeerd) :o

Drivers:

Ik had eerst een video kaart gekocht Geforce 8400 GS en drivers geinstallert er stond van alles dat ik kon instaleeren en er ik had gwn alles geinstaleert wat er kon worden geinstaleert maar volgens mij had ik daar voor ook al het probleem.

En toen begon me pc 3x perdag te restarten toen heb ik me ouden videokaart erin gedaar geforce 6600 en nu is met miss 0/1 x per dag.

maar van de geforce 6600 ben ik driver cd kwijt maar had op de site de driver gedownload maar jah die kon ik niet downloaden ofzo als ik op instaleeren druk deed hij niks dus daar staat op het moment geen driver van op.

Blijft de foutcode hetzelfde? Of krijg je verschillende codes?
Voor meer info zou je misschien dit eens kunnen doorlezen.

Even een anderen vraag: Koeling.

Ik zag z'n flametje staan dus maakten me beetje zorgen :shocked:

Word hij nou te warm of lijkt dat maar zo? :confused:

Zie screenshot hier onder.

Mijn Video kaart Geforce 8400 GS/ tijdelijk mijn ouden geforce 6600.
Processor: AMD Athlon(tm) 64 processor
3200+
Kloksnelheid: 2.01 Ghz, 1,00 GB Extensie van Fusiek adres
Moederbord: Asus A8n-SLI

Nou toen ik mijn nieuwen video kaart erin heb gedaan heb ik dat ook ingestelt dat hij bij het blauwen scherm stil blijft staan dus dat hij niet restart tenzij ik de knop in druk en dus heb het nog maar 1 keer gezien en dat waren deze codes.

Maar je weet niet wat er bedoeld word me de codes? zoals kapot geheugen etc??

[smallimg]http://img134.imageshack.us/img134/3395/speedfanjv5.jpg[/smallimg]
(klikbaar)

Laatst bewerkt door een moderator:
pc die restart

Hij is nu 2 dagen niet vast gelopen :thumb:

Het kan ook zijn dat je fan te heet wordt omdat er veel stof in je kast/fan zit. Dit houdt de warmte vast waardoor de CPU etc te warm kunnen worden. Om de temperatuur te laten zakken zou je kunnen proberen de kast even open te maken en even met een stofzuiger het stof weghalen.

Nieuwen melding.

Hij is nogmaals vastgelopen dit keer zegt hij iets over de Drivers.

Deze heb ik al 2x gehad.

Driver_Irql_not_less_of_equal

STOP: 0x000000D1, (0x00000002, 0x0000001, 0x90000C5)

Weet niet wat ik er mee aan moet.

Wordt er in dat bericht ook nog een bestandsnaam genoemd, of niet?
Je zou je geheugen eens kunnen testen met Memtest, misschien dat daar iets mee aan de hand is.

En verder heb je hier misschien nog iets aan.

Ps. geen stof geconstateerd?

Over het stof:

Ja dat wel maar meesten heb ik er uitgehaalt en uitgezogen (met de stofzuiger) en de fout is later daarna als nog opgetreden ik ga het geheugen nog even checken maar bij de computer winkel zijden ze dat daar niks mis mee is.

Maar bedankt ik ga het proberen.

PS: op de doos van mijn voeding stond nog zo iets als deze voeding gaat 3 jaar mee, en hij zit er denk ik al ongeveer jaar of 3 in zou dat het kunnen zijn, bij de computer winkel zijden ze ook dat het niet aan me warmten lach, dat zou denk ik ook best kunnen anders zou mijn computer alleen restarten en geen Fouten aangeven???

Hoop dat iemand me nog kan verder helpen ik ga even mijn geheugen checken.

Om de temperatuur te laten zakken zou je kunnen proberen de kast even open te maken en even met een stofzuiger het stof weghalen.

Met een stofzuiger is niet erg verstandig.

Probeer het schoon de maken met een van de onderstaande dingen.
1) Een bus met perslucht.
2) Een droge, zachte kwast (veeg hiermee over de fanbladen en koelribben).

Driver_Irql_not_less_of_equal
Dit betekend meestal dat 2 kaarten (bijv. de grafische kaart en de netwerkkaart) dezelfde IRQ-channel proberen te gebruiken.
Om dat op te lossen kun je het onderstaande doen.
- Draai de computerkast open (pas op voor ESD).
- Zorg ervoor dat er tussen de 2 kaarten minimaal één slot open ruimte zit.
- Draai de computerkast weer dicht.

Als er nog garantie op je computer zit, kun je dit beter door de computerzaak laten uitvoeren waar je hem hebt gekocht.

Laatst bewerkt:
Oke ik ga het proberen.

En ik gebruik mijn Netwerkaansluiting op mijn Moederbord.

En er zit nog een netwerk kaart in en die gebruik ik momenteel niet, maar er zit wel minimaal 1 slot tuseen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan