Help me PC wilt helemaal niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

NinjaC

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2009
Help plz..

Ik heb me pc geopend en effe de cpu gewisseld voor een betere en dan gewoon weer alles weer terug zetten . Maar dan wanneer ik me pc wou aan doen , deed nix meer het lamp doet gewoon normaal maar voor de rest doet nix meer zoals : Beeld scherm blijft zwart , hoor geen bios gepiep en die dingen,

me cpu was AMD athlon 64
me moederboord is een MSI Neo K8T

ik weet egt geen raad meer dus help A.U.B:):confused:

Hallo

"en effe de cpu gewisseld..." --> Welke :o nieuw ??

Uiteraard heb je reeds getest of alles nog korrekt werkt met de originele c.p.u. :confused:

Peter

yep alles werkte nog toen ik de cpu niet had gewisseld reden was dat ik vond ik me pc moest effe upgraden . en ik heb het geprobeerd om effe het terug te wisselen , mischien dat de nieuwe cpu stuk was maar dat bleek niet zo te zijn , het starte gewoon niet meer op :confused:

Dus met de oude cpu er weer in werkt de pc nog steeds niet?
Zit je geheugen nog goed vast?
Cpu correct geplaatst en geen pinnetjes krom gebogen?

Heb je spanningsloos en met een Anti-Statisch-polsbandje (klik) aan de kast vast gewerkt?

Laatst bewerkt:
nou de oude cpu heeft nu wel schuinen pinnen maar de nieuwe niet want daar hbe ik extra voor zichtig geplaats en weggehaald , hmm ik denk wel dat alles vast zit want ik heb alleen aan de CPU gezeten en voor de rest niks :confused:

oh ja toen ik het deed heb ik de elektriciteit eruit gehaald

Laatst bewerkt:
Maar dus niet met een antistatisch polsbandje gewerkt.
Hond of kat in huis?
Fleece-trui?
Vloerbedekking en burostoel met wielen?

Hoezo schuine pinnen? Zijn ze plat, of heel klein beetje krom?

Hall alles eens los uit de pc en daarna direct weer vast.. Cpu, geheugen, kabels, kaarten, voeding. Alles.

k ik probeer het wel zo om alles eruit te halen en opnieuw in te doen.

er zaten wat beetje schuine pinnen en 1 hele maal schuin .

heb geen harig huisdieren , geen truien/kleren in de buurt van de pc, en heb geen spannings dingetje gebruikt:confused:

je weet zeker dat de nieuwe cpu geschikt is voor je moederbord? Als de pinnetjes van de oude processor verbogen zijn lijkt het er niet op dat je er voorzichtig mee omgegaan bent. draait de ventilator van de cpu-koeler wel?

als het lampje van je mobo (?) namelijk wel brandt lijkt het alsof je vergeten bent de cpu-stroom er op te zetten.. dan doet de pc ook maar vrij weinig meer zeg maar..

Laatst bewerkt:
Neem een pincet en een vergrootglas, en probeer HEEL VOORZICHTIG de pinnetjes recht te buigen.
Zodanig dat de cpu weer perfect in zijn behuizing past.

Hoi,

Als ik aan schuine pinnetjes denk, denk ik aan een kapotte cpu! De processor kan er maar op eén manier in! Op de cpu staat een klein pijltje zo kun je precies zien hoe je hem moet plaatsen. Ook (hard) drukken is niet best voor de cpu. Ook is niet aanbevolen om de pinnetjes aan te raken van de cpu...

Heb je verder wel weer nieuwe koelpasta gebruikt? En de koeler er goed op geplaatst?

Anyway, als je kromme pinnen hebt kun je de cpu weggooien...

Anyway, als je kromme pinnen hebt kun je de cpu weggooien...
Niet mee eens. Het is even een half uurtje puzzelen, maar als je ze weer recht krijgt, en ze breken niet af (niet 1 !!) dan kan de cpu weer gaan werken.
Heb dit wel vaker aan de hand gehad. Ooit eens een cpu laten stuiteren. Dus 60% krom :shocked:

Niet mee eens. Het is even een half uurtje puzzelen, maar als je ze weer recht krijgt, en ze breken niet af (niet 1 !!) dan kan de cpu weer gaan werken.
Heb dit wel vaker aan de hand gehad. Ooit eens een cpu laten stuiteren. Dus 60% krom :shocked:

Oké, daar zul je gelijk in hebben. Het zal wat handigheid vereisen;)

Ik heb zelf ook eens een cpu laten vallen en vervolgens er per ongeluk ook nog op gestaan ook:o Hierbij ook kromme pinnen gehad. (nog wel heel) Helaas kon ik hem weggooien:confused:

@Ts: Welke cpu had je als vervangende dan?

iets betere versie maar schild neit egt veel want het was de max wat me mobo aan kon, trouwens het was tog me ouder cpu met krommen pinnen dus was iets heel erg , maar ik heb hem opnieuw in elkaar gezet maar nog steeds geen verandering ,

en me pc gaat helemaal niet aan dus als je op de start knop drukt gebeurt er nix , :confused:

ps: mischien ga wel een half uur puzzelen om die krommen pinnen weer recht te zetten :)

Hey,

Voor de mensen die me porobeerde te helpen : DAnk je

me mobo was gewoon stuk gegaan blijkbaar en ik heb het gewoon gewisselt voor een nieuwe en alles werk nu xD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan