• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help!: meerdere *.csv uit 1 map naar 1 excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gestrand

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2010
Goedemiddag,

Wie kan mij AUB helpen.
Ik heb meerdere *.csv files in een map en die moet ik naar het excel formaat veranderen met coma als scheidings teken. en als excel saven. daarna heb ik van al die excel files in de map de gegevens nodig in 1 bestaande excel file om daarna de gezamelijk gegevens te bewerken als data base / pivot tables etc.

nu doe ik dat met de hand. naar excel om zetten, alles kopieren naar de eerste vrije regel in een bestaand excel blad.

Ben benieuwd of daar een oplossing voor is omdat allemaal automatisch te doen

Alvast bedankt

Groeten
Gestrand :(

Gestrand,

Ik heb hier niet veel verstand van maar heb je het al geprobeerd met de Excel functie Tekst naar kolommen.
InOffice 2007 staat hij in het lint Gegevens.

Tekst in Kollomen

Dank je wel voor het spoedige antwoorden

De "tekst in kolommen" heb ik gedaan en dat lukt ook met de hand.
ik selecteer "," als scheidings teken en klaar.

het probleem ik dat ik dat automatisch wil doen en als excel saven.
De gegevens van alle excel files heb ik dan nodig in 1 excel files waar ik alle gegevens onder elkaar kopieer om daarna pivot tables te kunnen doen en zo

ik hoop dat iemand mij kan helpen
alles met dehand doen is een hels karwij

groeten

Gestrand

Als je de handelingen die nodig zijn voor wat je wil, met de Macrorecorder opneem.
Deze schrijft dan de code voor je, kun je later altijd nog kijken of er wat van de code weg kan.
De recorder schrijft meer code dan nodig is.

Macrorecorder

Bedankt voor je antwoord,

Dat heb ik ook gedaan maar dan heb ik het probleem dat ieder csv file meer of minder gegevens heeft en dus een ander aantal lijnen heeft om te kopieren naar de verzamel excel file

in de verzamel excel file kopieerd de macro niet onderaan op de eerste vrije lijn maar iedere keer op de zelfde lijn als toen ik de macro maakte

groeten
Gestrand

In Excel 2007 kan er via Gegevens/Van tekst\ heel gemakkelijk *.cvs bestanden worden ingelezen.
In eerder versies kon dat dacht is via Data/Externe gegevens ophallen/tekstbestand importeren.

Je zult in de macro met Excel-sneltoetsen moeten werken om steeds in je csv de juiste range te selecteren en in Excel op de juiste plek te plakken.

Dus opnemen in je macro:
ga naar a1
doe je tekstbewerkingen
ga naar a1
control-a (selecteer alles)
control-c
control-f6 naar het juiste excel-bestand
ga naar a1
control-pijltje naar beneden (ga naar de laatste gevuld cel in de kolom)
pijltje naar beneden (om in de eerste vrij regel te komen)
control-v (plakken)
control-s (saven)

Je zult in de macro met Excel-sneltoetsen moeten werken om steeds in je csv de juiste range te selecteren en in Excel op de juiste plek te plakken.

Dus opnemen in je macro:
ga naar a1
doe je tekstbewerkingen
ga naar a1
control-a (selecteer alles)
control-c
control-f6 naar het juiste excel-bestand
ga naar a1
control-pijltje naar beneden (ga naar de laatste gevuld cel in de kolom)
pijltje naar beneden (om in de eerste vrij regel te komen)
control-v (plakken)
control-s (saven)

Bedankt voor de goede tip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan