HELP! Menubalk en Taakbalk verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jfechter

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2007
Beste Lezer,

Graag vragen ik jullie om hulp.
Vanmorgen start ik me pc op en kwam in een login vester van windows xp. Normaal liep deze altijd door. (dat was het eerste vreemde) nadat windows opgestart was lag er een grijze balk over mijn taakbalk heen en elke snelkoppeling werkt niet meer behalve de vaste snelkoppeling van windows. Ik kan ook start niet meer bereiken. Als ik een vester van windows open zie ik de menubalk met bestand enz enz niet meer staan dit kan ik ook niet actieveren. Ik heb me Mcafee anti virus erover heen laten lopen maar heeft niks kunnen vinden. Kan iemand me ajb helpen?????

Alvast bedankt

Jens

Ik zou eerst Systeemherstel proberen als ik jou was.
Dat kan je bereiken door Ctrl + U in te drukken ( uit mn hoofd ) en daarna rstrui.exe intypen en daarna op OK drukken. :)

Laatst bewerkt:
Beste Michael,

Ik heb geprobeert wat je heb gezegd maar ctrl + u werkt wel maar als ik rstrui.exe in toets dan zegt hij dat die het bestand niet kan vinden. Wat nu??

Groet Jens

Sorry, ik ben wat vergeten: je moet als je bij Uitvoeren bent niet direct rstrui.exe invoeren, maar het volgende:

%SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe

Typ het nauwkeurig over en klik dan op OK.

Succes!:)

[Windows-toets]R -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe

Succes,

Tijs.

Zonder vliegen af te vangen: Ctrl-U werkt bij mij niet in ieder geval.

Tijs.

Zonder vliegen af te vangen: Ctrl-U werkt bij mij niet in ieder geval.

Tijs.

Dan klopt er iets niet bij jou, want het hoort wel gewoon te werken.

Maakt ook niet uit, als het probleem voor TS maar opgelost wordt.

Er is niets mis met het aanbieden van alternatieve manieren om ergens te komen, zeker als de TS serieuze problemen heeft.

Ik geef hier, voor de zekerheid, nog een alternatief:
[Ctrl][Alt][Del] toetscombinatie, Taakbeheer kiezen
Bestand -> Nieuwe taak (Uitvoeren) -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe

Tijs.

Er is niets mis met het aanbieden van alternatieve manieren om ergens te komen, zeker als de TS serieuze problemen heeft.

Ik geef hier, voor de zekerheid, nog een alternatief:
[Ctrl][Alt][Del] toetscombinatie, Taakbeheer kiezen
Bestand -> Nieuwe taak (Uitvoeren) -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe

Tijs.

Ben ik helemaal met je eens.

Je zegt: Ctrl + Alt + Delete en dan Taakbeheer starten. Dit is bij Vista zo, bij XP wordt Taakbeheer dan sowieso gestart. Ik denk dat jij dacht dat we het over Vista hadden, daarom doet Ctrl + U het ook niet ( is voor XP ).

Nee, ik heb hier EDIT: XP Home, en Ctrl-U doet hier niets. En nee, ook in mijn XP wordt het Windows Beveiling geopend met [Ctrl][Alt][Del], niet Taakbeheer.

Taakbeheer rechstreeks openen gaat met [Ctrl][Shift][Esc]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle tips.
Ik alles wat hier boven staat uitgeprobeert maar het mag niet helpen.
Ik heb een headstart computer waar een system recovery opzit. Deze is door een programmatje te activeren maar ik heb gemerkt dat alles met een exe file niet werkt.
Ik heb ook al geprobeert om via veilig modus in windows te komen om zo het bestaandtje te activeren maar ik kom niet op veilige modus.. ook al alles geprobeert.... IEMAND NOG TIPS???.. heel graag. alvast bedankt

Bedankt Tijs voor de tip maar het heeft helaas niks geholpen.
Ik heb me pc nog eens opnieuw opgestart maar maar niks. Misschien heb je nog een andere tip. Misschien een belangrijke info. Eerst liep mijn pc gelijk door naar windows zonder login scherm maar nu moet ik iedere keer me inloggen. Misschien heeft het daar wat mee te maken?? Ik hoor graag van je.

Bedankt voor alle tips.
Ik alles wat hier boven staat uitgeprobeert maar het mag niet helpen.
Ik heb een headstart computer waar een system recovery opzit. Deze is door een programmatje te activeren maar ik heb gemerkt dat alles met een exe file niet werkt.
Ik heb ook al geprobeert om via veilig modus in windows te komen om zo het bestaandtje te activeren maar ik kom niet op veilige modus.. ook al alles geprobeert.... IEMAND NOG TIPS???.. heel graag. alvast bedankt

Gooi je nu 2 vragen door elkaar heen? Ik zie hierboven ineens iets vermeld over het niet kunnen uitvoeren van .exe bestanden...

Het script dat ik je gaf ging over je vraag over Menubalk en Taalbalk verdwenen.

Tijs.

Nee ik gooi geen 2 vragen door elkaar. Over me taakbalk ligt nog steeds een grijze balk en ik kan ook geen exe files meer openen en via me anti virus systeem kan ik niks vinden. Via headstart kan je een bestandje downloaden om je systeem te recovery uit te voeren.(dit wil ik doen als laatste optie) Dit ging niet maar doormiddel van rechter muis toest en doel opslaan is het wel gelukt maar de exe file opent hij niet. Misschien heb je tips om je systeem helemaal te formateren. Ik kan ook niet bij veilige modus komen of in ms dos. HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan