help met dos bootable usb key

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesley1987

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2010
Berichten
29
ik ben bezig met een laptop (sony viao) die wat probleempjes vertoont. windows 7 was niet te installeren tot 2 maal toe.
vervolgens via boot menuutje de c: schijf geformateerd en daarna succesvol windows 7 kunnen installeren.
tijdens updaten werkte alles traag dus verdachte ltop van ram probjes, het toe memtest uitgevoerd zonder errors.
verder gegaan met updaten van windows en installeren van anti virus waarna plots bsod.
windows wil nu niet meer opstarten en komt in dit geval niet vergenoeg om in die boot menuutjes te komen.

dus ben begonnen om t kijken of het misschien lukt om de ltop direct in dos op te starten via een dos key.
heb via een hp tool me usb stick bootable gekregen en vervolgens de dos system files erop gezet, nu is het probleem dat de ltop deze error geeft

"invalid system disk replace the disk and then press any key"

wat nu te doen????

mvg wesley
 
Hallo,

Download je windows 7 dvd tool. Dan kan je altijd een bootable opstart dvd maken of USB.
 
hallo,

ik heb nu net een bootable opstart dvd gemaakt van windows7 met die tool en als ik de ltop opstart met de dvd vraagt ie of ik hem wil opstarten met de dvd.
ik zeg ja en hij begint de zooi te laden maar vervolgens gebeurt er niks meer. ik krijg enkel de cursor te zien maar er gebeurd verder niks.

mvg wesley
 
Hallo,

Even wachten een USB-STICK is niet zo snel met lezen/schrijven.
 
ik had in dit geval een dvd gemaakt aangezien ik nu geen usb voor de hand heb die groter is als 4gb.

ik heb met de dvd ook ruim een kwartier gewacht.

mvg wesley
 
Hallo,

Ik denk dat je een hardware defect hebt dan.
 
haha okeej, maar "hardware" is een ruim begrip. welke hardware bedoel je dan precies??
 
hallo,

ik heb het bericht gelezen en ook in de bios van de laptop gekeken. er staat hier geen optie om de floppy aan te zetten of te gebruiken.
wel kan ik external devices aan en uitzetten en selecteren maar dit heb puur me je usb te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan