• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help met formules en waarden op een ander werkblad terug laten zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudieeeee

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2018
Berichten
8
Goedemiddag,

Ik gebruik een platforum voor werkuren, nu is die lijst onoverzichtelijk en probeer ik een werkblad te maken die de waarden automatisch op de juiste plaats neerzet..

Nu ben ik al 4 uren verder en heb het geprobeerd met vert.zoeken aantallen.als sommen.als en ik krijg het niet werkende want de formule moet rekening houden met meerdere criteria.. of hij laat het aantal kolommen zien en niet de waarde..

In het voorbeeldbestand heb ik het handmatig ingevuld om duidelijk te laten zien wat ik bedoel.

Groeten.
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 26
Waarom staat er onder project ziek en ATV en noem je deze uren werkuren? Met iets meer logica kan je het eenvoudig met een draaitabel oplossen.
 

Bijlagen

  • Test (28).xlsx
    15,3 KB · Weergaven: 22
Daar heb je gelijk in, maar ik wou ziek etc apart hebben en niet in een werk project, dit leek me de slimste oplossing..

EDIT: Dankjewel voor je draaitabel voorbeeld, ik zal me daar verder in verdiepen dankjewel
 
Laatst bewerkt:
Die is er wel maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan