Help met html en php

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn31

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Hallo iedereen.
Ik heb een eigen website en daar wil ik een betaal systeem integreren.
Ik heb verschillende html code's die ik in elkaar moet steken om het betaal systeem werkend te maken. Ik heb ook nog een oud systeem waar wat code's inzitten die ik eventueel moet gebruiken. Ik heb hier een uitleg gevonden maar door al die korte stukjes html en mijn eigen php script weet ik niet meer wat ik moet doen de uitleg is:

Stap 1: Maak een betaalpopup aan
Maak eerst een betaalpopup, waarbij u kiest voor de optie "Terugkoppeling". Hierin dient u op te geven welke URL wij op de achtergrond moeten oproepen zodra er een betaling is gedaan. Elke micropayment die u aanmaakt krijgt een unieke ID, die opgegeven moet worden bij stap 2.
Stap 2: Betaallink maken
Hieronder ziet u voorbeeld van een HTML code die u heeft gekregen wanneer u Stap 1 heeft afgerond.
HTML:
<a href="#" onClick="mbetaal('id=1000&parameter[1]=jopie&parameter[2]=987654');return false;">Bestel</a>
We geven als voorbeeld micropayment "id" 1000 door. U dient een eigen id aan te maken bij de betaalpopup. Vervang 1000 vervolgens door uw eigen ID;
parameter[1]/[2]: Vul hier eventueel een eigen variable in, zoals een sessie_id of product_id, u kunt zoveel parameters toevoegen als u wilt (bijvoorbeeld parameter[100]=test). Deze parameters sturen wij zodra de betaal prodedure doorgelopen is door naar uw Betaald URL;
Tip: Voeg eventueel de variabel 'land' toe (31 = Nederland, 32 = België) om het scherm met landkeuze over te slaan (bijvoorbeeld 'land=32');
Stap 3: Betaald URL
Wanneer er een betaling is verwerkt, dan roept onze server de door u opgegeven URL op in de achtergrond, hierin sturen we tevens een aantal GET variables (zoals het gebelde nummer, de betaal code, en eventueel uw eigen parameters). Wanneer wij deze URL aanvragen kunt u bijvoorbeeld de klant extra credits geven, een account activeren of iets anders naar keuze. Hieronder ziet u een voorbeeld van een URL die wij na betaling op de achtergrond opvragen.

Voorbeeld URL:

http://www.uwsite.nl/betaald.php?betaalnummer=0909-0400403 &betaalcode=123456&id=1001&parameter[1]=jopie &parameter[2]=987654
betaalnummer: het nummer waar de klant heen heeft gebeld;
betaalcode: de code die de klant heeft moeten invoeren;
id: micropayment ID welke betaald is (kan eventueel handig zijn);
parameter: de parameters die u door heeft gegeven in de betaal link;
Let op! Geef de betaald URL niet vrij zodat mensen deze zelf aan kunnen vragen. Controleer voor de zekerheid of onze IP adressen (82.94.203.80 t/m 82.94.203.86) de URL aanvraagt;
Wanneer wij uw URL opvragen reageer dan met alleen de tekst "OK".

Voorbeeld
Stel u heeft een database met 1.000 klanten, elk een eigen unieke ID. U wilt de klanten credits verkopen waarmee ze SMS-berichten kunnen versturen.

De klant met ID nummer 1202 wilt graag een pakket van '10 credits' kopen. U gebruik hiervoor dan bijvoorbeeld de volgende HTML code:
HTML:
<a href="#" onClick="mbetaal('id=10010&parameter[1]=1202&parameter[2]=credits');return false;">Bestel</a>
Zodra de klant de betaling heeft gedaan roepen wij op uw server de volgende URL aan:

http://www.uwsite.nl/betaald.php?betaalnummer=0909-0400403 &betaalcode=415001&parameter[1]=1202 &parameter[2]=credits
U kunt nu in uw eigen database de klant met ID 1202 de gekochte 10 credits bijschrijven. [/COLOR][/B]

Het rode bovenin is de gehele uitleg ik heb nog meer html scripts die weer op een andere pagina staan hier komen ze:

De instructies hieronder laten zien hoe u de micropayment op uw website kunt toepassen. Indien u de aangemaakte micropayment wenst te wijzigen kunt u dit nog altijd doen.

HTML (headers)
De onderstaande HTML code dient u te plaatsen tussen de
<head> en </head> code van uw HTML bestand.

Let op: Maakt u op meerdere plekken gebruik van een betaal-knop op dezelfde pagina, dan hoeft u de bovenstaande code maar een enkele keer te plaatsen.

Zie ook de documentatie voor meer opties om het betaalscherm aan te passen.
HTML (betaal-link)
De onderstaande HTML code dient u te plaatsen op de
plek waar u de betaal-knop wilt plaatsen.
Ik heb nog meer codes hier komen ze:
De instructies hieronder laten zien hoe u de micropayment op uw website kunt toepassen. Indien u de aangemaakte micropayment wenst te wijzigen kunt u dit nog altijd doen.

HTML (IFrame)
plek waar u de IFrame wilt plaatsen.

en nog meer codes: hier komen ze

HTML (headers)
De onderstaande HTML code dient u te plaatsen tussen de
<head> en </head> code van uw HTML bestand.

Let op: Maakt u op meerdere plekken gebruik van een betaal-knop op dezelfde pagina, dan hoeft u de bovenstaande code maar een enkele keer te plaatsen.

Zie ook de documentatie voor meer opties om het betaalscherm aan te passen.
HTML (betaal-link)
plek waar u de betaal-knop wilt plaatsen.

dat waren alle code's waar ik een werkend betaal systeem van moet gaan maken. Door al deze losse stukjes ben ik de kluts kwijt geraakt. Ik heb ook nog een oude betaal systeem van eurobellen die was een stukje makkelijker voor de zekerheid zet ik die code hieronder neer.

PHP:
$allow_guests = true;

include('core.php');
include('includes/session.php');

$tmp = getContent('mod_staff-enabled');
if($tmp !== "1"){
        header("Location: index.php"); exit;
}

$pagename = "BelCredits Verzilveren";
$pageid = "20";

include('templates/community/subheader.php');
include('templates/community/header.php');

?>
<?php
$ebcheck = file_get_contents("http://www.eurobellen.nl/bel/check.php?userid=01alder&ip=".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."&ebpin=".$_GET['ebpin']);
if($ebcheck!="OK") {
   echo "Pincode validatie mislukt ($ebcheck)";
   exit;
}
?>
<?php
		mysql_query("UPDATE users SET belcr = belcr + 40 WHERE name = '".$name."' LIMIT 1") or die(mysql_error());
		mysql_query("UPDATE users SET belbonus = belbonus + 1 WHERE name = '".$name."' LIMIT 1") or die(mysql_error());
		mysql_query("UPDATE users SET gebelt = gebelt + 1 LIMIT 1") or die(mysql_error());
?>
<p> Uw aankoop is gelukt, De 40 BelCredits en 1 Bonus Punt zijn toegevoegt. (wat een bonuspunt is? Kijk op de BelCredits Pagina en klik op de link "Bonus Punten")<br>Ga terug naar uw home om het te zien.</p>
Ik hoop dat er iemand bij zit die mij hiermee verder kan helpen. het betaal systeem komt van mollie.nl misschien een handige bron om mij mee te kunnen helpen.

Please help me!

Martijn31

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan