Help met installeren Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

lochtejans

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2002
Berichten
54
Op dit moment heb ik op mijn C-schijf (master met FAT32 indeling) windows 98
opstaan en op mijn D-schijf (slafe met NTFS indeling, deze is ook een stuk sneller dan
de c-schijf) heb ik Windows XP Home edition staan.

Nu wil ik beide schijven formateren en daarna Windows Xp erop installeren, liefts op de
snellere D-schijf met NTFS ineling.
Eerst installeerde ik eerst windows 98 op mijn C-schijf mbv een opstartdiskette, de
D-schijf (NTFS) werd niet herkend ().
Daarna installeerde ik Windows Xp Home vanuit Windows 98 op mijn D-schijf (NTFS-indeling)
die tijdens deze installatie wel werd herkend.

Hoe kan ik nu mijn D-schijf formateren?? Hij wordt niet herkend in windows 98
en met een Win98 opstartdiskette ook niet. De C-schijf is geen probleem.
En hoe kan ik nu Windows XP Home op mijn snellere D-schijf (WD 40gb met NTFS indeling)
installeren zonder dat ik eerst windows 98 hoef te installeren?

Ik heb ooit gehoord dat je als beide harde schijven geformateerd zijn en in plaats
van een opstartdiskette dat je gewoon vanaf je Windows XP CD kunt 'Booten'.
Maar hoe doe je dit? Bij mij staat er dat ik een systeem diskette moet plaatsen in
de diskette drive.
Ik heb een LG cdrom (master) en een LIT-ON 40x12x48 schrijver (slafe).
Ik heb ook ergens een Windows XP bootdisc gevonden: 'WinXP_NL_HOM_BF.exe'die je
op 6 diskettes moet zetten.

Wat moet ik nu precies doen??Ander topic
 
Je kunt gewoon met de XP CD opstarten, en daar krijg je tijdens het opstarten de vraag of je FAT32 of NTFS wilt formateren. Welke partitie enz.
 
Als je de CD in de pc zet, en in de bios de boot als eerste naar de CD zet. Start XP vanaf CD op. Je hebt dan geen bootdisk nodig.
Als je het menu doorloopt, krijg je van eigens de vraag op welke partitie je XP wilt zetten, en of die partitie geformateerd moet worden, en zo ja met FAT32 of NTFS.
 
Het is gelukt!! Bedankt voor de snelle reactie!!

Een andere vraag:
Hoe kan ik de computer opstarten met een bootdisc zodat de hardeschijf met NTFS indeling werkt.

Als ik een MSDOS of Win98 diskette gebruikt kan ik alleen op de tweede schijf (FAT32, slave) komen terwijl ik op de Master schijf (NTFS indeling) moet zien te komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan