Help met spoed.....

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Mijn praktijk computer start opeens niet meer op. Blijft in het Windowsscherm hangen. Nioets bijzonders meegedaan. Ik kan wel in het scherm komen waar je een keuze kunt maken tussen verschillende opstart mogelijkheden maar de cursors van het toetsenbord werkt in dit scherm opeens niet. Toetsenbord is ok. Ook met default BIos geen resultaat. Als ik nu opstart met de xpcdrom dan kun je in een repairscherm komen wat moet ik daar intoetsen om weer normaal te booten???

Wie weet raad.vast bedankt

hoi als ik het goed begrijp blijft hij hangen op het blauwe scherm hangen waarop staat welkom?

zoja heb je als eens een keer alt+tab in gedrukt ?

kan wezen dat er een schermpje achter staat van windows wachtwoord wijzigen nar 40 dagen.

suc6 gr mike

Nee het zwarte scherm, waarop staat windows en daaronder dat bewegende blauwe balkje. Ook krijg ik een zwart scherm met witte letters met de bekende keuzes maar ik kan er met mijn scrollkeys niet naar toe, hij telt gewoon af en start dan gewoon op maar blijft dan weer hangen. Ik wil graag de opdracht weten die je moet invoeren als je repair wilt gebruiken nadat je opgestart hebt met de install cd. Of weet iemand hoe je vanuit deze situatie in systeem herstel kunt komen??

Tijdens de opstart op F8 drukken, verschillende keren, je komt dan in de veilige modus.
Kies hier voor laatst bekende werkende configuratie.

je kunt als ik goed heb met de cd win winxp repareren als je de stappen volgd,

maar kun je ook niet via veilige modus erin komen?het toetsenbord werkt wel toch?

suc6 gr mike

nee ik krijg wel het scherm maar kan er niet komen met de cursor!!

Pijltjes toetsen van je toetsenbord werken die ook niet meer en/of je tab toets.

Als er niks meer werkt dan heb je ook niks aan de cd.
daar zul je ook keuzes moeten maken.
daar moet je zowiezo een 1 en een r intikken.

Pijltjes toetsen werken alleen niet in dat zwarte scherm, wel bijv in bios dus vrijwel zeker ook met opstart cdrom

Geplaatst door mike16
je kunt als ik goed heb met de cd win winxp repareren als je de stappen volgd,

maar kun je ook niet via veilige modus erin komen?het toetsenbord werkt wel toch?

suc6 gr mike

Als ik weet wat ik moet invullen.
Je krijg na de r van repareren een dos zwart scherm met een cursor waar je de opdracht moet intoetsen maar welke. Of is er een manier om systeemherstel te activeren???

met f8 kom je in de meer keuze modus en dan doet mijn toetsten bord het niet, nu helemaal niet meer eerst kon ik in bios komen en nu kan ik ook niet meer opstarten met de cdrom, moet ik namelijk op een toets drukken......!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan