• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help met uren splitsing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart1984M

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2011
Beste leden van dit geweldig forum,

Mijn naam is bart en ben net lid geworden van dit forum. Heb zelf ook al gezocht naar een antwoord op mijn probleem, maar er is niets dat volledig aansluit op mijn vraag.

Graag had ik jullie hulp willen inroepen ivm het volgende:
Ik werk op de loonsadministratie en moet een enorme hoeveelheid mensen verwerken. Mijn bedrijf doet dit via excel, handmatig. In principe zit ik daar niet veel mee in maar het moet makkelijker kunnen, dit scheelt in tijd en productiviteit. Misschien kunnen jullie mij helpen.
In bijlage zie je hoe onze uurregistratie eruit ziet. Zou het mogelijk zijn om automatisch de gepresteerde uren te verkrijgen met een formule en deze dan ook op te splitsen in dag en nachturen? Daguren gaan van 06:00 tot 22:00 en nachturen 22:00 tot 06:00

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, zodat ik in de toekomst productiever kan zijn.

Thanks

Bijlagen

Bart1984M,

Kijk of dit is wat je bedoel.
Probeer ook even andere tijden om te kijken of de uitkomst blijft kloppen.
Edit: vergeten de formule in H29 moet zijn =SOM(H2:H28)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste,

Bedankt om al zo snel te reageren. Ik ga zo meteen kijken of het klopt.
Ik hou je op de hoogte en nogmaals bedankt!

greetz

Je formules werken niet, wanneer je alleen dagen invult bijvoorbeeld. Ik was er ook naar aan het kijken. maar kom er nog niet uit

23:15 is niet kleiner dan time(22,0,0). Je zult hier dus nog een voorwaarde moeten toevoegen:

=IF(F5<=TIME(22,0,0),H5-K5) wordt alleen uitgevoerd als F5 kleiner is. Als F5 voorbij 22 uur is dan:
=IF(F5<=TIME(22,0,0),H5-K5, ????)

Ron

Beste Haaren101,

Bedankt voor de verduidelijking, maar ik ben echt niet zo thuis in de ALS functie. Zou je het even kunnen verduidelijken door het in de excel te zetten, als dit mogelijk is?

Beste Ron,

Bedankt voor de tijd en de moeite, maar er zijn nu echter 2 problemen. Het getal bij de nachturen is nu een negatief decimaal getal en de dagurentelling klopt ook niet.
Aangezien onze daguren vanaf 06:00 begint te tellen zou hier dus 1,75 moeten komen ipv 0,0 ( bij de voorgaan doet ie het nl wel goed...)

Alvast bedankt

Beste,

Het lijkt nog niet te kloppen...word er zelf een beetje beschaamd voor om altijd hulp te blijven vragen. Toch tof om te zien dat mensen elkaar nog helpen deze tijd. Thanks echt waar.
Heb enkele lijnen toegevoegd bijv de laatste: 21:30 06:30 9 0,5 8,5....dit klopt niet omdat onze dag 06:00 tot 22:00 is en nacht 22:00 tot 06:00. Eigenlijk zou er dan 1 moeten staan ipv 0.5 en 8 ipv 8.5.

Toch bedankt

Bekijk bijlage Kopie van Urenregistratie voorbeeld(EA)-3.xlsx

Laatst bewerkt:
Dankzij de goede hulp van jullie allemaal heb ik al ongeveer hetgene wat ik hoor te hebben. Bedankt allemaal!
NU enkel het laatste nog, waar ik mijn hoofd over breek...
Enig idee iemand?

Bijlagen

Bart1984M,

Leuk dat je het zelf al heb opgelost.

Kijk of deze formule het wel goed doet.
Code:
=ALS(F9="";"";ALS(F9>E9;F9-E9;E9-F9))
Als die het goed doet wel even doortrekken, naar boven.

Laatst bewerkt:
Beste,

Bedankt om me verder te helpen. Het is echter de daguren die verkeerd zijn op de laatste lijn. (Nachturen wordt op basis van de daguren berekent in de formule).
Heb zo het gevoel dat hij uren die volledig in de dagdienst vallen niet goed berekent. Als je wilt en het past kan je even kijken. Kzal de bijlage er nog een keer bijvoegen.

Thanks

Bekijk bijlage Map1.xlsx

Laatst bewerkt:
Ik zou wel mee willen denken, maar heb hier geen Office 2007........dus graag ook een .xls bestandje als voorbeeld:thumb:

Bedankt voor het voorstel, bij deze het compatibel xls bestandje

Thanks in advance

Bijlagen

Enorm bedankt

We zijn er bijna. Ben nog op de volgende fout gekomen.

Zoals altijd bijlage bijgevoegd.:D:thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja ik heb nog een fout gezien:
Zet maar eens van 7:00 tot 13:00, hier gaat het helemaal mis:(
Bij 21:45 en 6:30 is het probleem is natuurlijk dat je s,avonds en s,morgens met daguren te maken hebt. Ik denk dat je dit niet zomaar opgelost hebt, maar we gaan het proberen.

Ad,

Inderdaad, heb het ook even getest. Ik weet het is geen makkelijke opdracht, maar is het mogelijk, dat vraag ik me af...ben al blij dat we zo ver gekomen zijn.
Bedankt voor je hulp en dit ook aan iedereen die al heeft geprobeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan