Help mij aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandrovp

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2003
Ik heb onlang linux geinstaleerd, maar ik kreeg hem niet aan de praat. Dus heb ik in windows die linuxpartities verwijdert. Nu start windows xp niet meer op, in de plaats krijk ik een scherm waar staat "grund>" of zoiets. Kan iemand me helpen wan tik kan nergens opstartdisketten vinden (want die van op de windows site geven een foutmelding). Ik vind ook ergens een boot .ini terug
Hopelijk is er iemad met veel kennis over windows die me kan helpen. groeten sandro

De Linux bootloader (Grub in dit geval) staat nog in je MBR. Start op vanaf de XP cd-rom kies voor Recovery Console (R). Typ daar in: fixboot

[edit]
In de Linux sectie stel je precies dezelfde vraag.
[/edit]

hij zegt error 27: unrecognized command.
Ik weet dat ik in linux dezelfde vraag stel, maar ik ga die verschuiven naar hier. Dus help me aub hier verder

Geplaatst door sandrovp
hij zegt error 27: unrecognized command.
Ik weet dat ik in linux dezelfde vraag stel, maar ik ga die verschuiven naar hier. Dus help me aub hier verder

Dat is vreemd. fixboot zou moeten werken. Je hebt opgestart vanaf cd en voor Recovery Console gekozen?

Probeer anders eens bootcfg /add of bootcfg /rebuild

als ik xp opnieuw instaleer in dezelfde partitie overschijft die de gevevens dan? of wis t die alles (bv: mijn docu,...)

Geplaatst door sandrovp
als ik xp opnieuw instaleer in dezelfde partitie overschijft die de gevevens dan? of wis t die alles (bv: mijn docu,...)

Probeer nou eerst het MBR te fixen.

start eens op met bootflop en geef commando FDISK/MBR van uit A:/ dan zou je bootrecord opnieuw geschreven moeten worden weet niet zeker of het ook met ntfs werkt.

de bootdisk op bootdisk.com werkt perfect zonder problemen gebruik ze dagelijks.
anders eerst ff floppy formateren en kiezen voor volledig wissen en niet snel format doen.
Dan krijg je ook de melding niet kan sector ? niet lezen

Laatst bewerkt:
Geplaatst door sandrovp
Kan je me misschien ook vertellen hoe dat moet?

Heb ik gedaan, in de post die er boven staat.

fdisk /mbr zou inderdaad ook moeten werken. Maar dat heb ik zelf nog nooit gebruikt. Met de XP cd gaat het erg eenvoudig.

ik heb met bootflop een diskette gemaakt, maar dan start die een prog op die naar een master cd vraagt (en die si niet win xp cd). of is er nog een bootflop?
Ik moet nu weg, ik zal 's avonds opnieuw proberen, jullie mogen me gerust bekogelen met voorstellen.
bedankt en tot straks

Geplaatst door sandrovp
ik heb met bootflop een diskette gemaakt, maar dan start die een prog op die naar een master cd vraagt (en die si niet win xp cd). of is er nog een bootflop?
Ik moet nu weg, ik zal 's avonds opnieuw proberen, jullie mogen me gerust bekogelen met voorstellen.
bedankt en tot straks

Je moet een Windows 95/98 bootflop gebruiken.

dank u allemaal voor jullie hulp, mijn pc werkt terug optimaal.
Veel groeten sandro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan