Help Mij!! Hoe Moet E Een Ventilator Plaatsen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

lennoi

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2004
ik zit hier al een tijd mee , mijn CPU temperatuur is echt super warm hij loopt standaard op ongeveer 35/36 graden, me hdd loopt op tot 41/43 graden ik vindt dit veel te warm dus ik heb een paar fans gekocht maar ik zit met het probleem, hoe plaats je een fan in je computer??

Over het plaatsen van de fans> ik zou het niet weten

over de temperaturen> Wat heb je? een Pentium of een AMD? bij beide zijn het heel respectabele temperaturen hoor.... bij mij is hij ook ongeveer rond de 40,45 graden

Kijk op de spec,s/ lay out van je moederbord,daar staan de aansluitgegevens wel op.

Je ben nogal wat van plan met een paar fan,s,zo schokkend is de temperatuur nu ook weer niet.

Waar heb je trouwens de gegevens van ?
:(

Op zich is dat vrij normaal hoor. Maar welk mobo heb je?

Ik sluit mij aan bij de rest, bij mij is de gemiddelde temp 38 graden en zomers 43 graden. Speel ik een game dan 46 tot 53 graden.

60 graden is bij mij de limiet, dan sluit de pc af maar deze temp heb ik nog nooit bereikt.

zoals gezegd, je cpu zit in de normale categorie.

Je hdd vind ik persoonlijke aan de hoge kant, je zou kunnen denken aan een hdd koeler, zodat deze iets koeler blijft.

een ven aansluiten is niet zo moeilijk. er zit een molexstekker aan die je zo op de voeding kan aansluiten.
Je kast moet overigens wel ruimte bieden voor 1 of meerdere fans.

Begin eens met een ven aan de achterkant die de warmte uit je kast zuigt. Heeft dit effect?
Je kan ook nog een ventilator aan de voorzijde (wanneer je kast het toelaat) plaatsen die lucht in je kast blaast. Je hd zal ook wat koeler worden dan.

echt super bedankt allemaal ik dacht hiervoor echt dat me computer elk moment ging ontploffen ofzo:p maar ik heb nu 2 fans erin gezet en ze zijn super stil en ze werken kei goed! :thumb: ik heb nog een behoorlijk oud moederboard een Intel i440LX met een pentium 2 processor.. dus tja wat wil je:o maarjah het gaat me niet om de prestaties want ik ben een casemod mannetje :D ik hou me veel meer bezig met het upgraden met ccfl led waterkoeling ooit en fan control gradenmeters etc etc;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan